تهدید تنش آبی برای ۳۳۹ شهر کشور

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، گفت: سال آینده برای ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر که با ناترازی آب مواجه هستند پروژه‌هایی تعریف شده که در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت آبفای کشور با بیان این مطلب که در اول سال آبی مجموعه منابع آبی در کل کشور رصد و پایش می‌شود، گفت: برای سال آینده هم این پایش انجام شده و برای ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر که با ناترازی آب مواجه هستند پروژه‌هایی تعریف شده که در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

‌کاهش ۳۱درصدی سرعت بارش‌ها در کشور

وی با اشاره به این که برای پیک مصرف سال آینده برنامه‌ریزی شده است، گفت: تامین آب شرب و بهداشتی در تمام سال به خصوص ایام منتهی به پایان سال و ایام نوروز جزو دغدغه‌های صنعت آب به شمار می‌آید و ما برای این ایام و پیک مصرف تابستان برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

هاشم امینی اظهار داشت: بر اساس پایش صورت گرفته برای ۱۸ استان و ۳۳۹ شهر دچار کم آبی پروژه‌هایی تعریف شده است که در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشم امینی با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۱۹۶ طرح فاضلاب شهری در قانون بودجه سنواتی کل کشور دارای ردیف اجرایی است، افزود: در این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده که اعتبار مورد نیاز برای اتمام بیش از ۲۲۹ هزار میلیارد تومان است.

وی اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ طرح‌های فاضلاب را نیز ۷،۱۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای طرح‌های فاضلاب تا پایان بهمن ماه سال جاری ۳،۳۳۷ میلیارد تومان (معادل ۴۷ درصد) است که ۶۸ درصد آن به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد خزانه مدت دار تخصیص یافته است. در حال حاضر ۴۳ طرح‌های فاضلاب دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد است.

به گفته امینی ۱۱۱ میلیارد تومان از محل ردیف‌های متفرقه به منظور کمک به تکمیل طرح‌های نیمه تمام فاضلاب تا بهمن ماه امسال تخصیص یافته است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان