ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی، آلمانی، کره‌ای و ژاپنی/سهم بالای چینی‌ها در واردات خودرو

یک کارشناس خودرو گفت: آیین نامه جدید واردات خودرو با ممنوعیت واردات نشان‌های تجاری فرانسوی، آلمانی، کره‌ای و ژاپنی؛ سهم خودرو‌های چینی در واردات را به ۱۰۰ درصد می‌رساند.

به گزارش اکونگار به نقل از صدا و سیما، مانی حدادی با بیان این مطلب افزود: تقریبا یک سال و نیم پس از ارائه اولین آیین نامه واردات خودرو توسط وزیر سابق صنعت معدن و تجارت نسخه دوم یا به اصطلاح به روز شده این آیین نامه توسط وزیر جدید تدوین شد.

وی افزود: با توجه به حجم پایین واردات و عرضه کم آن به بازار، کارنامه واردات خودرو در این مدت چندان درخشان نبود.
 
حدادی ادامه داد: واردات خودرو تا اینجا بر اساس آیین نامه قبلی انجام می‌شده و از این به بعد وارد کننده‌ها باید با آیین نامه جدید اقدام به واردات خودرو کنند به عنوان مثال سقف قیمتی واردات خودرو‌های برقی از ۲۰ هزار یورو به ۴۰ هزار یورو رسیده در حالی که سازمان توسعه تجارت واردات خودرو‌های برقی را بدون سقف تعیین کرده بود.
 
به گفته این کارشناس خودرو علی رغم افزایش تعرفه واردات قطعات خودرو‌های مونتاژی، تعرفه واردات خودرو‌های تا ۵۰۰ سی سی تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
 
وی گفت: شاید مهم‌ترین و بحث برانگیزترین بخش آیین نامه جدید خودرو موضوع ممنوعیت واردات خودرو‌هایی شامل همه برند‌های فرانسوی، آلمانی، کره‌ای و ژاپنی باشد که در دوره تحریم بازار ایران را ترک کردند و در نتیجه خودرو‌های چینی سهم صد در صدی واردات را به خود اختصاص می‌دهند.
 
حدادی افزود: با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد آیین نامه جدید واردات خودرو بتواند اوضاع بازار را برای خودرو‌های خارجی دستخوش تغییر کند.
از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد