زعفران افغانستان در رتبه نخست جهانی

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان اعلام کرد زعفران افغانستان از لحاظ طعم و کیفیت مقام نخست را از آن خود کرده است.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصباح الدین مستعین، رئیس اطلاعات و آگاهی عامه وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان گفت زعفران افغانستان برای نهمین بار در "انستیتوت بین المللی ذایقه کشور بلژیک" از لحاظ طعم و کیفیت مقام نخست را از آن خود کرد.

به گفته او، زعفران افغانستان برای نهمین بار در انستیتوت بین المللی ذایقه کشور بلژیک (International taste Institute ) که از زعفران شرکت "هراتی زعفران" به نمایندگی از افغانستان تست لابراتوار گرفته شد از لحاظ طعم و کیفیت مقام نخست و تندیس (Superior Taste) را از آن خود ساخت.

قانونی که ریشه صادرات زعفران را خشکاند

مستمعین افزود همه ساله از تمام کشورهای تولید کننده زعفران در انستیتوت بین المللی ذایقه در کشور بلژیک تست کیفیت زعفران گرفته می‌شود که زعفران افغانستان امسال نیز همانند سال‌های قبل جایگاه نخست کیفیت و طعم را از آن خود ساخته است.

وی ادامه داد که این انستتیوت همه ساله به اساس معیارهای مشخص محصولات غدایی کشورهای مختلف جهان را ارزیابی می‌نماید و مطابق به ارزیابی‌های انستتیوت متذکره زعفران افغانستان تندیس بهترین طعم را دریافت نموده است.

رئیس اطلاعات و آگاهی وزارت زراعت، زعفران را از نباتات صنعتی با ارزش افغانستان دانست.

وی گفت بر اساس معلومات ریاست احصائیه و معلومات زراعتی وزارت زراعت در سال ۱۴۰۲ در مجموع ساحه ۸ هزار و ۳۰۴ هکتار زمین در ۲۶ ولایت کشور تحت کشت زعفران قرار داشته که از آن از ساحه به مقدار ۲۳.۲۴۹ متریک تُن زعفران جمع آوری شده بود که مقدار ۲۲.۲۴۰ متریک تُن آن از ولایت هرات برداشت شده است. 

مستعین علاوه کرد احداث قطعات نمایشی، توزیع پیاز زعفران، وسایل پروسس و بسته بندی و اراییه رهنمایی های فنی و تخنیکی از کارهای است که وزارت زراعت برای زعفران کاران کشور انجام داده است و تلاش دارد که این فعالیت‌ها را بیشتر بسازد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد