سردرگمی و نوسانات قیمتی بر بازار آهن و فولاد حاکم است

با اعلام تعطیلی روز چهارشنبه، بازار آهن و فولاد در دو روز گذشته به نوعی در بلاتکلیفی و با نوسان قیمتها مواجه شد، به نحوی که برخی از بخش ها کاهش قیمت و برخی نیز افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

به گزارش اکونگار به نقل از بازار، سایت تحلیلی «استیل رادار» در گزارشی به تحلیل بازار آهن و فولاد ایران در هفته جاری پرداخته است. در این گزارش آمده است اعلام تعطیلی روز چهارشنبه ۲ خرداد به دلیل درگذشت رئیس جمهور ایران باعث نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد در این روزها شده است. در واقع با اعلام تعطیلی روز چهارشنبه بازار آهن و فولاد در ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد با نوسانات قیمت مواجه شد و قیمت ها در برخی مناطق کاهش و در برخی مناطق افزایش یافت. به این ترتیب بازار به دلیل تعطیلات بی ثباتی و تاثیرات متفاوت را تجربه می کند. به نحوی که می توان وضعیت بازار آهن را در آخرین روز اریبهشت و اول خردادماه سردرگمی و نوسانات قیمتی عنوان کرد.

سایه سنگین رکود صنعت ساختمان بر سر بازار خرید و فروش آهن و فولاد

قیمت ها در برخی بخش ها کاهشی و در برخی بخش ها افزایشی شد

در حقیقت پس از اعلام تعطیلی روز چهارشنبه، بازار با بلاتکلیفی و تغییر روند مواجه شد. قیمت ها با نوساناتی همراه بود که برخی از بخش ها کاهش قیمت، برخی افزایش و برخی دیگر ثابت ماندند.

طبق این گزارش در روزهای دوشنبه و سه شنبه نوساناتی در قیمت انواع مصالح ساختمانی وجود داشت. برخی مصالح از جمله میلگرد (کیلوی ۲ تومان کاهش)، نبشی (کاهش کیلویی ۲ تومان)، پروفیل (کیلویی ۲ تومان کاهش) و لوله داربست (کیلویی ۲ تومان) کاهش قیمت داشتند. از سوی دیگر برخی مواد رشد قیمتی را تجربه کردند که می توان به ورق (کیلویی ۲ تومان افزایش) و بیلت (کیلوی ۴ تومان افزایش) اشاره کرد.

همچنین طبق این گزارش در حالی که سردرگمی و نوسان قیمتی در بازار وجود دارد و در برخی بخش ها قیمتها افزایشی و در برخی بخش ها نیز قیمت ها کاهشی است در نتیجه این شرایط برای کارآفرینان و مصرف کنندگان مهم است که در تصمیم گیری خود محتاط و سنجیده باشند و انتخاب های خود را به دقت بررسی کنند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد