مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خبر داد؛

تولید بیش از ۴ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: بیش از چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در چهار ماهه سال جاری از سوی واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی تولید و به شبکه سراسری ارسال شد.

به گزارش اکونگار به نقل از برق حرارتی؛ ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در خصوص میزان تولید انرژی الکتریکی در چهار ماهه امسال گفت: در چهار ماهه اول امسال، چهار میلیارد و ۲۹۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص از سوی واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

او افزود: از این میزان انرژی، دو میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۲۴۹ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار  و همچنین یک  میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۷۹۱ هزار کیلووات ساعت انرژی از سوی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی، تولید شده است.

ابوالفضل موتابها گفت: این میزان انرژی تولیدی در واحدهای سیزده گانه، با رشد ۳/۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

گفتنی است نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۶ واحدگازی هر یک به ظرفیت۱۲۳/۴ و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۰۰/۶ مگاوات جمعا به ظرفیت ۲۰۴۲ مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری در پیک تابستان ۱۴۰۲  دارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان