بازدید هیات بلندپایه پتروشیمی ونزوئلا از پتروشیمی بندرامام

هیات بلندپایه شرکت ملی پتروشیمی ونزوئلا با هدف بهره‌گیری از توان متخصصین ایرانی در پتروشیمی بندرامام حضور یافت و از واحد‌های عملیاتی این شرکت بازدید کرد.

به گزارش اکونگار و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندرامام؛ هیات بلندپایه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ونزوئلا با حضور در شرکت پتروشیمی بندرامام، ضمن بازدید از واحد‌های عملیاتی این شرکت، خواستار انتقال تجربیات و بهره‌گیری از توان متخصصین ایرانی شد.

در این بازدید که با حضور دکتر بیژن چگنی رئیس هیأت مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس صورت گرفت، مدیر تولید شرکت‌ پتروشیمی بندرامام با خیرمقدم به هیات خارجی ابراز امیدواری کرد دو کشور دوست و برادر بتوانند با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف و پیشرفت‌های قابل توجهی را خلق کنند.

غلامزاده در ادامه با اشاره به قدمت شرکت پتروشیمی بندرامام و تلاش متخصصین ایرانی برای توسعه‌ی این شرکت در نیم‌ قرن گذشته افزود: چند ماه پیش ۵۰ سالگی پتروشیمی بندرامام را در حالی جشن گرفتیم که چند دهه قبل پس از ترک ژاپنی ها، متخصصان ایرانی در مدت کوتاهی تمامی واحدهای شرکت پتروشیمی بندرامام را بازسازی نموده و بار دیگر وارد مدار تولید کردند.

وی افزود: توان متخصصین ایرانی به بازسازی و راه‌اندازی شرکت محدود نشد و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تجهیزات، کاتالیست‌ها و قطعات مورد نیاز را توسط ایرانی ها و درون کشور تامین می‌کنیم و با تجارب به دست آمده بیش از ۱۰ پتروشیمی توسط متخصصین شرکت پتروشیمی‌ بندرامام راه اندازی شده است.

مدیرتولید شرکت پتروشیمی بندرامام همچنین با ابراز تمایل به کمک به توسعه و رفع گلوگاه‌های صنعت پتروشیمی ونزوئلا و انتقال تجربیات به این کشور دوست و برادر ادامه داد: مجتمع ما دارای ۱۶ واحد عملیاتی و ۳۰ محصول است و برای هر واحدی که میان پتروشیمی بندرامام و صنایع پتروشیمی ونزوئلا مشترک باشد، آماده همکاری و انتقال تجربیات برای کمک به توسعه و رفع مشکلات موجود هستیم.

 

بندرامام نقطه عطف تاریخ پتروشیمی ایران است

رییس هیأت مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با خیرمقدم به نمایندگان صنعت پتروشیمی ونزوئلا ، بندرامام را نقطه عطف تاریخ پتروشیمی ایران معرفی کرد و اذعان داشت: از نظر تنوع محصول، حجم محصول و ظرفیت سرمایه‌گذاری و مهمتر از آن، منابع مهم انسانی متخصص، بعد از بندرامام بود که ایران جسارت تاسیس واحد های جدید و متنوع بیشتری را در صنعت پتروشیمی پیدا کرد.

چگنی افزود: یکی از نقاط مهم این سفر این است که پتروشیمی بندرامام با ظرفیت بیش از ۶ میلیون تن تولید تقریبا یک هلدینگ می‌باشد و ظرفیت بسیار بالایی در تامین و ساخت قطعات، راه‌اندازی واحدها ، نگهداری و تعمیرات اساسی واحدها دارد و یکی از زیر مجموعه های بزرگ تعمیراتی در بندرامام با تجربه بالا و نیروهای متخصص، در این شرکت قرار دارد و این همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید .

در پایان این دیدار، هیات خارجی ضمن قدردانی از تجارب و توانمندی متخصصین پتروشیمی بندرامام ؛ ابراز امیدواری نمودند در راستای بازسازی و توسعه صنعت پتروشیمی ونزوئلا، از توانمندی و تخصص کارشناسان ایرانی در این حوزه استفاده نمایند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان