پتروشیمی امیرکبیر کام سهامداران را تلخ کرد

شرکت پتروشیمی امیرکبیر با افت ۱۷ درصدی در زمینه تولید محصولات پتروشیمی گزارش ضعیفی از عملکرد ۳ماهه خود منتشر کرد.

به گزارش اکو نگار،تمامی شرکت‌های بورسی این روزها در تکاپوی انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی منتهی به1402/3/31 خود در کدال هستند.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر یکی از شرکت‌های بورسی است که در این گزارش مورد بررسی قرار می‌گیرد. با ارائه و مقایسه فعالیت‌های این دوره شرکت پتروشیمی امیرکبیر با دوره های مشابه به بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 1402/3/31  پرداخته‌ایم.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در 3 ماهه نخست سال جاری تنها توانست حدود 6 هزار و 472 میلیارد تومان از محصولات پتروشیمی تولیدی خود درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 17 درصد افت داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، سود ناخالص یک هزار و 567 میلیارد تومانی برای شکبیر رقم خورد که افت 4 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

پتروشیمی امیرکبیر در بهار سال جاری تنها موفق به ثبت سود عملیاتی یک هزار و 193 میلیارد تومانی شد که در مقایسه با بهار سال قبل 22 درصد کاهش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه های مالی و افزایش سایر درآمدهای سه ماهه نخست به سود عملیاتی، سود فصل بهار شرکت به دست آمد که بر این اساس شکبیر توانست در پایان بهار بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود 29 درصد کاهش داشته است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره 24 درصد، حاشیه سود عملیاتی 18 درصد و حاشیه سود خالص 17 درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص شکبیر نسبت به سال مالی گذشته 3 درصد کاهش و حاشیه سود ناخالص نیز 3 درصد رشد داشته اند.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بهار سال جاری موفق به تحقق 3 هزار و 50 ریال سود خالص به ازای هر سهم شد. سود محقق شده ی هر سهم در بهار 1401 عدد 4 هزار و 286 ریال بود که اکنون شاهد کاهش 29  درصدی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان