پتروشیمی ابن سینای اندیمشک بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ابن سینای اندیمشک، از اقدامات اساسی برای اجرای عملیات EPC این پروژه خبرداد و افزود: در صورت تداوم حمایت ها برای تأمین منابع مالی و تجهیزات و زیرساخت‌ها، این پروژه تا اسفند ماه ۱۴۰۴ محقق می شود.

به گزارش اکونگار و به نقل از فردای اقتصاد، محمدی مهر گفت: پس از برگزاری مراسم عملیات مهندسی، خرید و نصب (EPC) در اسفند پارسال، بلافاصله رایزنی برای عقد قرارداد با پیمانکاران آغاز شد.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اندیمشک با هدف تولید اتیلن اکساید و تأمین خوراک واحدهای پائین دست اتوکسیلات، گلایکول اتر و اتانول آمین احداث می‌شود، گفت : اجرای قرارداد شروع فعالیت‌های مهندسی و تجهیز کارگاه به ارزش بیش از 233 میلیون یورو و بیش از ٢١ هزار میلیارد ریال از اردیبهشت امسال آغاز شده است.

مدیرعامل پتروشیمی ابن سینای اندیمشک همچنین گفت: از اواسط خرداد امسال، قراردادهای طراحی خط لوله اتیلن (خوراک) و گاز، کانال دفع آبهای سطحی و تثبیت تراشه های خاکی به منظور کاهش آلودگی زیست محیطی و نیز خاکبرداری  و آماده سازی محوطه تجهیز کارگاه به ارزش بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث این مجتمع در قالب امور چهار بخش مدیریتی، مهندسی، تدارکات و ساختمان و نصب صورت می‌گیرد، گفت: نهایی شدن زمین محل استقرار خط و مشعل، ایجاد سامانه مدیریت پروژه (PMIS)، دریافت مشخصات آنالیز از سازمان آب و برق خوزستان و گزارش بیست ساله آب و هوای منطقه از هواشناسی به منظور طراحی شرایط بهینه خنک کننده، ارائه طرح جانمایی اولیه پروژه، تهیه مدارک فنی و مهندسی به منظور نهایی نمودن درخواست خریدهای خارجی و داخلی، هماهنگی در خصوص نهایی شدن درخواست خرید مخازن ذخیره، برج خنک کننده بویلرها و واحدهای جداسازی هوا و اقدامات اولیه  و صدور   MRبرای اقلام دیر تحویل از جمله  EQ Reactor  ، Gas Cooler ، و... ، اتمام مطالعات لرزه‌نگاری و دریافت نقشه تجهیز و شروع عملیات کارگاه و آغاز عملیات ژئو فیزیک از مهمترین پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در این چهار حوزه است.

محمدی مهر با تبیین اهمیت این پروژه برای سودآوری، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان پرظرفیت اندیمشک تأکید کرد: در صورت تداوم حمایتها و تأمین منابع مالی، دریافت ضمانت نامه بانکی معتبر و تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های مورد نیاز، پروژه سرعت بیشتری می گیرد و تا اسفند 1404 به بهره برداری خواهد رسید.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان