ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری « کربن ایران»

مدیرعامل شرکت کربن ایران میزان ارزآوری شرکت کربن ایران در سال گذشته را بیش از ۱۰ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش اکونگار و به نقل از دنیای اقتصاد، حمزه کریمی اظهار کرد: شرکت کربن ایران یکی از نخستین شرکت‌های دوده‌ساز کشور بوده و بهترین کیفیت کربن منطقه را دارد.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید و فروش محصولات، در کمتر از سه ماه بیش از ۱۰‌درصد رشد تولید و ۱۵‌درصد افزایش فروش محصولات مجموعه را داشتیم که اتفاق بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت کربن ایران با اشاره به اینکه بحث معیشت کارکنان همواره در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اجرا و بازنگری طرح طبقه‌‌‌بندی مشاغل در سال‌های گذشته مغفول واقع شده بود که با کمک دوستان این امر محقق و رضایت پرسنل را به همراه داشت.

 

تولید دوده صنعتی پی تایپ

وی با اشاره به احداث کارخانه جدید شرکت کربن ایران افزود: در حال مذاکره با شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی خوزستان هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر، زمین لازم برای این طرح مشخص شود.

کریمی تولید دوده صنعتی پی‌تایپ را از مهم‌ترین برنامه‌‌‌های شرکت اعلام کرد و گفت: در این خصوص با شرکت پتروشیمی جم وارد مذاکره شده و در مراحل نهایی قرارداد هستیم؛ با عملیاتی شدن طرح تولید دوده صنعتی پی‌تایپ، میزان سودآوری شرکت به مراتب افزایش خواهد یافت.

 

راه‌‌‌اندازی کوره چهار خط تولید واحد یک در مدت ۳۸ روز

مدیرعامل شرکت کربن ایران، افتتاح این کوره را در راستای توسعه و افزایش تولید دانست و گفت: با توجه به نبود کوره جایگزین در فاز یک کارخانه و ضرورت عدم‌توقف و رشد تولید، این طرح به مدت ۳۸ روز توسط نیروهای متخصص شرکت راه‌‌‌اندازی شد.

 وی افزود: این طرح با استفاده از تجهیزات و مواد اولیه داخلی مجموعه و زحمات کارکنان توانمند شرکت کربن ایران، تنها با ۱۰میلیارد ریال هزینه به بهره‌‌‌برداری رسید اما در صورت برون‌‌‌سپاری به  بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه نیاز داشت.

کریمی با بیان اینکه اضافه کردن رآکتور چهارم با ملاحظات زیست‌محیطی انجام می‌شود و برای شهروندان اهوازی مشکلی به وجود نخواهد آمد، گفت: فیلتراسیون و آلایندگی‌‌‌ هوا به صورت قوی در مجموعه شرکت کربن لحاظ شده و بیشتر از قبل ملاحظات زیست‌‌‌محیطی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: مباحث زیست‌‌‌محیطی همواره برای شرکت مهم بوده و در سال‌های گذشته کارهای بسیار خوبی در مجموعه صورت گرفته است؛ بر اساس گفته سازمان هواشناسی مستقر در مجموعه، میزان آلایندگی هوا نسبت به قبل کمتر شده و در آینده با تمهیداتی که لحاظ خواهیم کرد این آلایندگی کمتر می‌شود.

 

۲۰‌درصد تولیدات صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت کربن ایران در ادامه به صادرات محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال کشورهای همسایه از برند کربن ایران، ۲۰‌درصد تولیدات‌‌‌ شرکت را به صادرات تخصیص داده‌‌‌ایم و امیدواریم این رقم در سال‌جاری افزایش یابد.

وی افزود: محصول کربن وابسته به قیمت جهانی نفت است و در صورتی که بازار نفت خوب باشد، می‌توان صادرات را بهبود بخشید.

 

ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری

مدیرعامل شرکت کربن ایران میزان ارزآوری شرکت کربن ایران در سال گذشته را بیش از ۱۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌‌‌ریزی انجام شده، تلاش می‌‌‌کنیم در سال‌جاری هم حداقل ۱۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شرکت کربن ایران، ۲۸۰ پرسنل دارد و در صورت احداث طرح جدید شرکت، حداقل در فاز اول ۵۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

۵هکتار فضای سبز

کریمی به اهمیت مسائل زیست‌‌‌محیطی در این شرکت اشاره کرد و گفت: حدود ۵ هکتار از ۱۳ هکتار فضای کل مجموعه به فضای سبز تعلق دارد اما با وجود  این فیلتراسیون و آلایندگی هوا همواره مورد توجه مجموعه کربن ایران است.

 وی افزود: هوای مجموعه کربن و منطقه اطراف آن در بدترین شرایط و مانند سایر مناطق اهواز است و میزان آلایندگی در مقایسه با سایر صنایع آن‌‌‌گونه نیست که در رسانه‌‌‌ها و اذهان عمومی مطرح شده است؛ در کل طبق برنامه‌‌‌ریزی انجام شده، قرار است شرکت کربن ایران طی فازهای مختلف به بیرون از شهر منتقل شود.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان