مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:

به زودی توسعه میدان نفتی اروند کلید خواهد خورد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: به زودی توسعه میدان نفتی اروند کلید خواهد خورد و با انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش اکونگار به نقل از نفت ما؛ عبداالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان امروز، ۱۹ بهمن ماه در نشست خبری در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز گفت: شرکت نفت و گاز اروندان مسئولیت تولید، بهره‌برداری و صادرات نفت را به عهده دارد و در حوزه جغرافیایی غرب کارون از شهرستان بستان تا سوسنگرد، هویزه، حمیدیه، خرمشهر و اروند فعالیت می‌کند.

در میادین آزادگان شمالی و جنوبی و دارخوین تولید داریم

او با بیان اینکه بیشترین میادین مشترک کشور در غرب کارون قرار دارد و این شرکت مسئولیت بهره‌برداری از این میادین را دارد، افزود: در حال حاضر در میادین آزادگان شمالی و جنوبی و دارخوین تولید داریم. میدان دارخوین یک میدان مستقل نفتی و میادین آزادگان دو میدان مشترک نفتی هستند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: شرکت نفت و گاز اروندان در تولید نفت پیشتاز بوده و مطابق برنامه تدوین شده و حتی بیش از برنامه، تولید داشته است.

عذاری اهوازی با اشاره به تلاش برای جمع‌آوری گازهای مشعل عنوان کرد: یک کارخانه ان جی ال در منطقه در حال راه‌اندازی است تا به منظور حفظ محیط زیست، گازی برای سوختن نداشته باشیم.

او افزود: تنها شرکتی هستیم که از ابتدای تولید نفت، کار تزریق گاز به مخزن را پیش گرفته است تا بتوانیم ازدیاد برداشت خوبی داشته باشیم.

به دنبال این هستیم یک شرکت دانش بنیان شویم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اروندان براساس نقشه راه ترسیم‌شده به دنبال این است تا یک شرکت دانش بنیان شود، گفت: در مدت کوتاهِ یک سال اخیر ۲۵ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان داشته و همچنین ۵ طرح پژوهشی در دست انجام است.

عذاری اهوازی تصریح کرد: توانسته‌ایم در بحث دانش بنیان، یکسری از تجهیزات که برای اولین بار در خاورمیانه در کشور تولید می‌شوند را با عقد قرارداد خریداری کنیم.

اتمام فاز اول طرح سبک‌سازی نفت

او عنوان کرد: فاز اول طرح سبک‌سازی نفت به اتمام رسیده و فاز دوم آن نیز در دست انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد و پس از آن وارد فاز صنعتی خواهیم شد.

عذاری اهوازی با اشاره به بحث احیای چاه‌های کم‌بازده افزود: ما همیشه به دنبال زنده کردن چاه‌های نفت هستیم و اقداماتی در دست انجام است تا بتوانیم نسبت به احیای چاه‌های کم فشار اقدام کنیم.

احیای چاه‌های کم فشار توسط دانش‌بنیان‌ها در دستور کار

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: پروژه‌ای با همکاری شرکت ملی نفت ایران در خصوص احیای چاه‌های کم بازده در پیش گرفته شده است تا شرکت‌های دانش بنیان توانمند نسبت به احیای چاه‌های کم فشار اقدام کنند.

او اظهار کرد: حدود ۷۸ درصد از اقلام و کالای مورد نیاز شرکت نفت و گاز اروندان بومی سازی و ساخت داخل شده است.

چشم‌انداز تولید یک میلیون بشکه‌ای برای ۱۴۰۴

عذاری اهوازی بیان کرد: چشم‌انداز یک میلیون بشکه را برای سال ۱۴۰۴ در دستور کار داریم و با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای که در دست اقدام است امیدواریم به این ظرفیت تولید برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: به زودی توسعه میدان نفتی اروند کلید خواهد خورد و با انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: کاری به تحریم نداریم و پیشرفت قابل توجهی در تولید و ساخت تجهیزات داشته و خواهیم داشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان