رونمایی از گرید جدید آریاساسول برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

تولید پلی‌‌‌‌اتیلن سبک گرید LEC ۱۹۶۹ با کاربری اکستروژن کوتینگ در ایران به‌‌‌‌عنوان سومین کشور تولیدکننده این گرید در جهان، از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌‌‌‌کند و سبب تولید محصولات با ارزش‌‌‌‌ افزوده بالاتر و سودآوری بیشتر در صنایع پایین‌‌‌‌دستی و کشور می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از نیپنا؛ شرکت پلیمرآریاساسول در نشستی با مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گرید جدید ۱۹۶۹ با کاربری اکستروژن کوتینگ را معرفی کرد.

شرکت پلیمر آریاساسول پس از شرکت‌های سابک و داو کمیکال، سومین تولیدکننده با کاربری اکستروژن کوتینگ یکی از جدیدترین گریدهای صنعت پتروشیمی در صنعت پتروشیمی است و از موارد کاربرد گرید ۱۹۶۹ می‌توان به صنایع دارویی، غذایی، بسته‌بندی و چند صنعت دیگر اشاره کرد.

این گرید برای نخستین بار در ۲۱ آذر  سال‌جاری در بورس کالای ایران عرضه شد و در صورت وجود تقاضا آمادگی برای عرضه‌های آتی وجود دارد.

گرید جدید ۱۹۶۹ شرکت پلیمر آریاساسول افزون بر تامین نیازهای داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود و شرکت‌های مختلفی از کشورهای گوناگون تقاضای خرید این محصول را دارند.

تولید این گرید جدید در صنعت پتروشیمی، از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌‌‌‌کند و بازارهای صادراتی این صنعت را گسترش می‌‌‌‌دهد و سبب تولید محصولات با ارزش‌‌‌‌افزوده بالاتر و سودآوری بیشتر در صنایع پایین‌‌‌‌دستی و کشور می‌شود.

این گرید با کمک مدیریت صنایع پایین‌‌‌‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اوایل سال ۱۴۰۲ به نسل دوم و سپس نسل سوم ارتقا یافت.

بر اساس این گزارش از مهم‌ترین کاربردهای این گرید می‌توان به استفاده در بسته‌‌‌‌بندی‌‌‌‌های چندلایه تتراپک و آسپتیک (Aseptic)، پوشش داخلی لیوان‌‌‌‌های کاغذی، پوشش‌‌‌‌دهی روی کاغذ چاپ، بسته‌‌‌‌بندی سرنگ‌‌‌‌های تزریق، پاکت‌‌‌‌های پستی، بسته‌‌‌‌بندی ساشه مواد غذایی و بهداشتی، ملحفه‌‌‌‌های یک‌‌‌‌بار مصرف بیمارستانی و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان