ادامه رشد تولید فلزات اساسی در نیمه دوم سال

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از رشد تولید فلزات اساسی در نیمه نخست امسال خبر داد و پیش بینی کرد که روند رشد تولید در نیمه دوم سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ سمیه خلوصی، معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو امروز در نشست خبری که در حاشیه بیستمین نمایشگاه ایران متافو برگزار شد گفت: در تمام زنجیره فلزات اساسی طی نیمه نخست سال جاری شاهد رشد تولید بودیم. این در حالی است که برخی از شرکت های بزرگ توانستند حتی با وجود قطعی برق رکورد های تولید را به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که میزان تولید شرکت های بزرگ طی نیمه دوم ۱۴۰۲ به محدوده رشد ۱۰ درصدی نسبت به ۶ ماه نخست برسد.

خلوصی با اشاره به میزان تولید فلزات اساسی در کشور افزود: این زنجیره به سطح قابل قبولی رسیده است و امیدواریم به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.

وی ضمن اشاره به اکتشاف های صورت گرفته در کشور یادآور شد: اکتشاف اولین حلقه شناسایی ذخایر است در همین راستا تهیه تجهیزات حفاری، آموزش حفار و تهیه فهرست بها از جمله اقدامات انجام شده در این سازمان است.

حرکت به سمت تولید فولاد سبز

خلوصی گفت: در زمینه دستیابی به فولاد سبز نیز پروژه های اجرای نیروگاه‌های تجدید پذیر خورشیدی و بادی، تکنولوژی تولید هیدروژن و انرژی پاک در دست اجرا است و همچنین پروژه های بسیاری نیز برای کاهش آلایندگی در شرکت های زیرمجموعه در حال انجام است و امیدواریم تا سال ۲۰۳۰ میلادی بتوانیم پیشرفت قابل توجهی در این زمینه شاهد باشیم.

سند عناصر حیاتی و استراتژیک

وی اعلام کرد: سند عناصر حیاتی و استراتژیک کشور تهیه شده است و اولویت های اکتشافی سازمان متمرکز بر این عناصر و فلزات اساسی شده است. همچنین انتقال دانش و تکنولوژی و استحصال مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو، نمایشگاه ایران متافو را بهترین رویداد و فرصت برای ارایه توانمندی های بخش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه دانست.

خلوصی افزود: همان گونه که ایران رتبه نخست تولید فولاد در خاورمیانه را دارد. نمایشگاه ایران متافو نیز بهترین نمایشگاه بخش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان