مقررات خلق الساعه، سنگی جلوی پای استخراج معادن

رئیس هیئت مدیره انجمن سرب و روی ایران گفت: مقررات خلق الساعه سنگی جلوی پای استخراج معادن است که باید تسهیل شود.

به گزارش اکونگار به نقل از معدن نامه؛ یوسف مرادلو، رئیس هیئت مدیره انجمن سرب و روی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه فلزات پایه مانند آلومینیوم، مس، سرب، روی و… برای بهره‌برداری بهتر از منابع معدنی در کشور گفت: باید توجه داشت که نیاز کشور به فلز روی حدود ۱۰ هزار تن بود که از خارج از کشور تامین می‌شد و امروزه ما با شناسایی ذخایر و استخراج آنها به خودکفایی رسیدیم.

او ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید روی در کشور ۴۵۷ هزار تن است و تاکنون موفق به تولید ۲۵۰ هزار تن از این محصول شدیم که می توان گفت سالانه ۲۰۰ هزار تن صادرات روی نیز داریم.

رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی با بیان اینکه ما از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فلزات پایه حمایت می‌کنیم، افزود: هر گونه پیشنهادی که اقتصادی باشد را می‌پذیریم.

او مقررات خلق الساعه و مانع را چالشی برای بهره برداری از معادن اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست مقررات را سهل و واقعی کنیم و همچنین با همکاری منابع محیط زیست و منابع طبیعی و وزارت صمت و همه نهادهای درگیر و ذی‌نفع می‌توانیم توسعه معادن را سرعت ببخشیم.

مرادلو فرسودگی ماشین آلات را نیز از دیگر چالش‌های استخراج معادن در کشور اعلام کرد و افزود: تامین ماشین آلات دچار مشکل است که واردات ماشین آلات دست دوم نیز کارساز نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در واگذاری پروانه بهره برداری از معادن تخصص و تجربه نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: چنانچه افراد متخصص در این زمینه ورود کنند معضلات زیست محیطی و دیگر چالش‌های زیست محیطی حوزه معدن نیز کاهش می‌یابد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان