نقشه طرح‌های توسعه‌ای آهن و فولاد سرمد ابرکوه

مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه همزمان چند طرح توسعه ای خود را در حال اجرا دارد. سهامدار اصلی سرمد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سهم ۵۱ درصدی می باشد.

به گزارش اکونگار به نقل از معدن ۲۴؛ این شرکت در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان محصولات میلگرد بشمار می رود و دومین عرضه کننده بزرگ انواع میلگرد در بورس کالا است که تمامی محصولات تولیدی خود را در این محل عرضه می کند.

در حال حاضر سه فاز توسعه ای در صنایع آهن و فولاد سرمد ابر کوه در دست اجرا است که احداث واحد فولادسازی به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن ، احداث واحد آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۲ میلون تن و احداث واحد کلاف سازی به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال بوده است.

سرمایه گذاری این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیون یورو است و برای حدود ۷۰ نفر اشتغال مستقیم در منطقه ایجاد خواهد کرد.

دیگر طرح توسعه ای شرکت احداث واحد آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن است که این واحد با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد محصولات و تسهیل تامین خوراک واحدهای فولاد سازی احداث شده است و میزان پیشرفت این پروژه ۱۸ درصد است.

طبق برنامه ریزی انجام شده در خرداد ماه ۱۴۰۴ این طرح به بهره برداری خواهد رسید و برای حدود ۱۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود. با توجه به فرایندهای طولانی خرید خارجی و با توجه به محدودیت های موجود این پروژه با تاخیری در بخش خرید خارجی مواجه شده است که طبق برنامه ریزی انجام شده و بخش مهمی از عقب افتادگی پروژه در دو ماه آینده جبران خواهد شد.

رویکر اصلی تامین نقدینگی پروژه بر مبنای افزایش سرمایه و تامین مالی از طریق سهامداران و همچنین انتشار اوراق بدهی به میزان ۳ هزار میلیارد تومان و اخذ تسهیلات ارزی جهت تامین منابع مالی ارزی جهت خرید خارجی است که در دو فاز انجام می شود.

همچنین مجوز اخذ تسهیلات از بانک ملت به مبلغ ۲۰ میلیون تومان یورو جهت خرید خارجی اخذ شده است و این کانال مالی نیز برای تامین برخی خریدهای خارجی فعال شده است. علاوه بر این مذاکراتی با سایر بانک ها از قبیل بانک EIH و بانک رفاه در حال انجام است. رایزنی هایی با بانک ملت برای تامین ۲۰ میلیون یورو انجام گرفته که در مرحله ارایه پرفرما است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان