بازگشت پرواز ایران به مقصد آذربایجان و ارمنستان به حالت عادی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای بین ایران و دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان به دنبال برقراری صلح و آتش بس از صبح پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه از سر گرفته شد.

به گزارش اکونگار به نقل از ایرنا،جعفر یازرلو افزود: به دنبال عملیات نظامی در منطقه قره باغ که از روز ۲۸ شهریور که مورد مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است، سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله با هماهنگی نهادهای ذیربط و دستگاههای بین‌المللی نوتامی مبنی بر لغو پروازها بین ایران و جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هدف حفظ ایمنی مسافران صادر کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط روز گذشته(چهارشنبه) ترافیک پروازی منطقه از آسمان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به سمت آسمان ایران تغییر و ترافیک منطقه مورد پذیرش قرار گرفت.

یازرلو تصریح کرد: از شب گذشته سطح تنش بین دو کشور کاهش یافته و با توجه به توافق صلح و آتش‌بس موجود و همچنین هماهنگی‌های بعمل آمده با نهادهای ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، پروازها در مسیرهای مذکور به حالت عادی بازگشته است.

 رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته در گفت وگو با ایرنا با اشاره به لغو این پروازها گفته بود، با هدف حفظ ایمنی مسافران تمام پروازهای بین ایران و دو کشور ارمنستان و آذربایجان تا اطلاع ثانوی لغو شد.

به گفته محمد محمدی بخش، به دلیل شرایط خاص این منطقه و مطابق نوتام (هشدار) سازمان هواپیمایی انجام همه پروازها بین ایران و ارمنستان و همچنین بین ایران و جمهوری آذربایجان از چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان