تنوع قیمت مسکن در منطقه ۱۲تهران / خانه در بهارستان متری چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که منطقه ۱۲ با میانگین قیمتی بالا دارای تنوع گسترده‌ای از قیمت‌ها برای متقاضیان است.

به گزارش اکونگار، بر اساس داده‌های رسمی مرکز آمار در سال 1402 میانگین قیمت مسکن در شهر تهران حدود 85میلیون تومان اعلام شده است. 

از آنجایی که منطقه 12 تهران یکی از نقاط پرتردد و پرتراکم است که از آن به عنوان قدیمی‌ترین نقطه پایتخت یاد می‌شود، موقعیت مناسبی در بازار خرید و فروش مسکن دارد. 

آمار تکان‌دهنده از وضعیت اجاره‌ نشینی در کشور/ از هر ۴خانوار ایرانی یک خانواده مستاجر است+ نمودار

منطقه12تهران از شمال با مناطق هفت و شش، از شرق با مناطق سیزده و چهارده، از جنوب با مناطق پانزده و شانزده و از غرب با منطقه یازده همجوار است. منطقه دوازده شهرداری از سال ۱۴۰۰ به شش ناحیه و سیزده محله تقسیم شده‌است. 

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که منطقه 12 شهر تهران همانند گستردگی نواحی دارای تنوع قیمتی برای گروه‌های مختلف هم هست. 

دیوار

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال قیمت آپارتمان در منطقه 12 تهران تغییر چندانی نداشته، اما مهرماه 1401 میانگین قیمت هر متر آپارتمان در منطقه 12حدود 40 میلیون تومان بود که در اسفندماه سال 1402 به بیش از 85میلیون تومان رسیده است. 

تنوع بالای گستردگی قیمت مسکن  در منطقه 12

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنوع قیمت آپارتمان در منطقه ۱۲ بسیار گسترده بوده و برخی محله‌ها در این منطقه با قیمت‌های نزدیک به منطقه شش معامله می‌شوند. 

مظنه قیمت مسکن در بهارستان چند؟

در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان نوساز در محدوده بهارستان و فردوسی (ناحیه ۱) حدود ۹۰ میلیون تومان بر متر مربع بوده و برخی معاملات در این محدوده تا بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بر متر مربع انجام شده است.

دروازه شمیران دومین ناحیه پیشرو منطقه 12

دروازه شمیران و خیابان ایران (ناحیه ۶) با قیمت کمتر از ۸۰ میلیون تومان بر متر مربع دومین بخش پیشرو در منطقه است. در این محدوده معاملات متعددی با قیمت‌های بالاتر و بعضا تا بیش از ۱۲۰ میلیون تومان بر متر مربع به چشم می‌خورد.

قیمت‌ها در محدوده پامنار و امامزاده یحیی (ناحیه ۲) بیش از ۶۰ میلیون تومان بر متر مربع بوده و در سایر نواحی منطقه (۱ و ۳ و ۵) قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۶۰ میلیون تومان بر متر مربع است.

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان