مورد عجیبِ میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۷تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ناحیه یک منطقه ۱۷تهران قیمت آپارتمان نوساز بین ۸۰ تا ۸۵میلیون است و در ناحیه ۲همین منطقه قیمت آپارتمان نوساز نهایتا ۵۰میلیون است.

به گزارش اکونگار، بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در شهر تهران حدود 85میلیون تومان است. همچنین براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران که در پایان بهمن ماه 1402 منتشر شده است، قیمت آپارتمان‌های مسکونی در مناطق ۱، دو، سه، چهار، پنج، شش و منطقه بیست و دو، بالاتر از میانگین قیمت شهر تهران قرار دارد.به عبارتی دیگر این مناطق در دسته گران‌ترین نقاط شهر هستند. 

می‌‌خواهند، زندانی‌‌های چینی را برای ساخت مسکن به ایران بیاورند / دولت با ما شفاف نیست، اطلاعات صادقانه نمی‌دهد

کمترین و بیشترین معاملات در کدام مناطق تهران بود؟

گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در دی ماه ۱۴۰۲ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران، به ترتیب به ۸۰۶۱۰۷ و ۷۷۰۴۱۷ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱۶۶۳۹۲۸ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۴۲۳۴۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطقه ۲۲ گانه شهر تهران خود اختصاص داده است.

وصفنارد1

وضعیت قیمت آپارتمان نوساز در منطقه 17 چگونه است؟

منطقه 17تهران یکی از مناطق جنوبی و نسبتا پرتقاضایی است که به بالا بودن سطح تراکم شهره است. در سال‌های اخیر با رشد مجتمع‌های تجاری و تبدیل وضعیت برخی نواحی این منطقه به نقاط تجاری، سطح تقاضا و قیمت رشد چشمگیری داشته است. البته قیمت آپارتمان در این منطقه وضعیت جالبی دارد. 

یکی از موارد جالب و قابل تامل در رابطه با منطقه 17 اختلاف شدید قیمت آپارتمان نوساز میان نواحی مختلف است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که محدوده آذری، یافت‌آباد و ابوذر غربی (ناحیه ۱) با قیمت ۶۰ میلیون تومان بر مترمربع بالاترین میانگین قیمت آپارتمان نوساز را در منطقه به خود اختصاص داده است. با توجه به بافت تجاری و اداری متمرکز در بخشی از این محدوده، بعضا آپارتمان‌هایی تا بیش از ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع نیز در این محله‌ها معامله شده است. بسیاری از مجتمع‌های بزرگ و نوساز در این ناحیه با قیمت 85میلیون تومان به فروش می‌رسند. 

قیمت آپارتمان نوساز در محدوده خزانه، ابوذر شرقی و مقدم (ناحیه ۳) اندکی کمتر از ۶۰ میلیون تومان است و در این محدوده نیز معاملاتی تا ۸۰ میلیون تومان و بیش از آن به ثبت رسیده است. یکی از دلایل افزایش قیمت آپارتمان نوساز در این منطقه بالا بودن سطح تقاضا و کاهش چشمگیر ساخت و ساز در این ناحیه است. 

کدام ناحیه در منطقه 17 نسبت به سایر نواحی ارزان‌تر است؟

پایین‌ترین قیمت در منطقه ۱۷ مربوط به محدوده وصفنارد، گلچین و زمزم (ناحیه ۲) است که میانگین قیمت آپارتمان نوساز در این محدوده حدود ۵۰ میلیون تومان بر مترمربع است. در برخی محله‌های این ناحیه قیمت آپارتمان از 50 میلیون تومان هم کمتر شده است. یکی از موارد جالب در بررسی میانگین قیمت آپارتمان نوساز در منطقه 17 همان اختلاف شدید قیمتی در ناحیه 1 و 2 این منطقه است. درحالی که میانگین قیمت آپارتمان نوساز در ناحیه یک منطقه 17 بیش از 85میلیون تومان هم هست، اما در ناحیه دو منطقه 17 میانگین قیمت آپارتمان نوساز نهایتا به 50میلیون تومان می‌رسد. 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان