قیمت مسکن باز هم بالا می‌رود؟

تورم اخیر در حوزه ارز و طلا و بالا رفتن قیمت های خودرو و ... باعث نگرانی خیلی از افراد در مورد احتمال بالا رفتن قیمت مسکن شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از  اقتصادنیوز؛ ایرج رهبر، نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران در گفت وگو با سایت افکارنیوز  درخصوص وضعیت مسکن بیان می کند: بخش مسکن سهم بزرگی در اقتصاد کلان کشور دارد و هر تغییر و تحولی در اقتصاد کلان کشور به جود بیاید تاثیر قابل توجهی در بازار مسکن خواهد داشت.وی افزود: باتوجه به تورمی که بر اقتصاد کشور حاکم است به مراتب از آنجایی که مسکن سهم بزرگی از اقتصاد کشور دارد بر آن تاثیرگذار خواهد بود. هرچند بازار مسکن نسبت به تورم افزایش قیمت نداشته است و عقب تر از تورم حرکت کرده است.

رهبر در پاسخ به این سوال تاکید کرد: نمی توان گفت که قیمت مسکن بیشتر از نرخ های فعلی افزایش قیمت خواهد داشت زیرا اگر ظرفیت و توان خرید متقاضیان اجازه می داد، حتما نرخ های مسکن نیز افزایش پیدا می کرد اما توان و قدرت خرید مردم بیشتر از این ها نیست و نمی تواند درمقابل افزایش قیمت مسکن هماهنگ با تورم، قد علم کند و پیش برود. عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: بنابراین به دلیل توان خرید مردم این بازار نتوانسته همگام با تورم پیشروی کند. لذا این وضعیت تازمانی که ما بتوانیم به تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا برسیم ادامه خواهد داشت. هرچقدر تولید را تقویت و افزایش دهیم شاید امکان دسترسی به ثبات قیمت مسکن را داشته باشیم.

قیمت مسکن افزایش خواهد داشت؟

او گفت: احتمال افزایش قیمت وجود دارد اما اینکه بگوییم قیمت مسکن طی ماه های آتی با همگام با تورم پیش خواهد رفت، اینطور نیست و این انتظار نمی رود. هرزمان که ما بتوانیم بین عرضه و تقاضا تعادل نسبی ایجاد کنیم مسکن به تعادل خواهد رسید. بنابراین برطرف شدن تدریجی نیاز مسکن منجر به ثبات قیمت خواهد شد.

رهبر درانتها خاطرنشان کرد: یکی از مولفه هایی که می توانیم نسبت نیاز به تقاضای بازار را بسنجیم ثبات قیمت یا عدم افزایش قیمت است. اگر به بازار رقابتی برسیم و به قدری تولید داشته باشیم که تولیدکنندگان برای فروش و عرضه کالایشان با یکدیگر رقابت کنند می توانیم به ثبات قیمت برسیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان