ایده خلاقانه سامسونگ در تزریق هوش مصنوعی به ماشین لباس‌شویی

ماشین لباسشویی هوشمند سامسونگ، به کمک هوش مصنوعی لباس‌ها را تمیز می‌کند.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ هوش مصنوعی حالا دیگر نقش فعال خود را در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها پیدا کرده است و به‌تدریج حضور پررنگ‌تری هم خواهد داشت. یکی از این نقش‌ها در زمینه‌ی شستن لباس‌ها رخ داده؛ جایی که لباسشویی‌های جدید توانایی برجسته‌ای در مدیریت خودکار انتخاب برنامه‌ی شست‌وشو، میزان آب و مواد شوینده‌ی لازم، دما و سرعت خشک کردن پیدا کرده‌اند.

یک نمونه‌ی قابل ذکر در این مورد، ماشین لباسشویی مدل WW90T554 سری 5+ سامسونگ است که از فناوری هوش مصنوعی برای تنظیم چرخه‌های شست‌وشوی البسه‌ی چرک بهره می‌برد. این لباسشویی چندمنظوره‌ی ۹ کیلوگرمی با سرعت چرخش ۱٬۴۰۰ دور در دقیقه و امکانات ویژه عرضه شده است تا فرایند شستن لباس‌ها را به سطح جدیدی از کارآیی و سهولت برساند.

طراحی

ماشین لباسشویی WW90T554 سامسونگ، ترکیبی از طراحی مینیمال و تجربه‌ی کاربری آسان (Simple UX) است که در آن پنل دکمه‌ای آنالوگ جای خود را به نمایشگر دیجیتال لمسی داده است. این پنل هوشمند، عملکرد برنامه‌های مختلف شست‌وشو را تعیین کرده و به اپلیکیشن SmartThings متصل می‌شود. قابلیت Smart Control+ اجازه انتخاب و تنظیم چرخه شست‌وشوی موردنظر را توسط SmartThings فراهم می‌کند تا شما بر کارکرد دستگاه در هر زمان و مکانی نظارت داشته باشید.

در طراحی این لباسشویی‌ها برای راحتی بیشتر از درب ادواش (Add Wash) استفاده شده است. ادواش روی درب اصلی لباسشویی تعبیه و به کمک آن می‌توان پس از شروع به کار دستگاه، لباس‌های فراموش‌شده یا مایع نرم‌کننده بیشتری را به محفظه اضافه کرد. همچنین امکان افزودن لباس‌های شسته‌شده با دست برای آبکشی یا خشک کردن در انتهای چرخه شست‌وشو نیز وجود دارد.

شست‌وشوی هوشمند لباس‌ها

قابلیت شست‌وشوی هوش مصنوعی (AI Wash) در لباسشویی‌های WW90T554 سامسونگ، با کمک چهار حسگر داخلی برای سنجش بار، سطح آب، میزان آلودگی لباس‌ها و ماده شوینده لازم، البسه چرک را به ‌شکلی بهینه شسته و تمیز می‌کند. برای زمان‌هایی که نمی‌دانید لباس‌هایتان را چطور بشویید، کافی است اجازه دهید QuickDrive این کار را برای شما انجام دهد. همچنین کنترل هوشمند (AI Control) می‌تواند الگوی استفاده هر کاربر را به خاطر سپرده و مناسب‌ترین و مؤثرترین برنامه‌های شست‌وشو را پیشنهاد دهد.

حضور هوش مصنوعی در لباسشویی‌ها می‌تواند فرایند دردسرساز شستن لباس‌ها را به فعالیتی‌ جذاب و رضایت‌بخش بدل کرده تا آسودگی بیشتری را به همراه داشته باشد.

فناوری‌های برتر شست‌وشو

قارچ‌ها، آلودگی‌های خاک و چمن، گردوغبار محیط و انواع کنه‌هایی که روی بدن حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، عامل کثیفی، حساسیت و ایجاد بوی بد در لباس‌ها هستند. قابلیت Hygiene Steam یک چرخه بخار بهداشتی است که ۹۹٫۹ درصد آلرژن‌ها و باکتری‌های موجود روی لباس‌ها را به همراه سخت‌ترین لکه‌ها از بین می‌برد. به‌علاوه، قابلیت شست‌وشوی سریع لباس‌های سبک در ۱۵ دقیقه (Quick Wash)، بارهای کمتر از دو کیلوگرم را در کمترین زمان ممکن می‌شوید تا از هدر رفتن آب و مواد شوینده، جلوگیری کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان