انتقاد از تاثیر جهش نرخ ارز نیمایی در گرانی لوازم خانگی

مدیرعامل کلور با اشاره به مشکلات تولید کنندگان لوازم خانگی و قیمت گذاری دستوری گفت: تولید کنندگان لوازم خانگی در پی تغییر قیمت ارز نیمایی از ۲۸ به ۴۰ هزار تومان مجبور به افزایش قیمت شدند.

به گزارش اکونگار به نقل از ال کا ایران؛ علی جلائی؛ مدیرعامل کلور در خصوص مشکلات و چالش های تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مشکلات ارزی طی چند سال گذشته گریبان گیر صنایع مختلف کشور شده و از طرفی افزودن مجوزهای ارزی به سبد ثبت سفارش در سال اخیر باعث شده تا برندهای تازه تاسیس و شرکت هایی که سقف ارزی پایینی ندارند، نتوانند از ارز نیمایی بهره ببرند که در نتیجه می تواند مانع از توسعه این شرکت ها شود.

او ادامه داد: در حال حاضر تنها شرکت های با سابقه بالا در واردات می توانند از ارز نیمایی بهره مند شوند. این وجه تمایز بین شرکت های تازه تاسیس ( دارای  برنامه توسعه بالای 50 درصد) و شرکت های با سابقه در صنعت لوازم خانگی مشکل ساز خواهد بود.

مدیرعامل کلور از راه اندازی تاسیساتی در فضایی حدود 40 هزار متر مربع با هدف تولید تخصصی ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و تلویزیون خبر داد که اقدامات اخیر مشکلاتی در زمینه تخصیص ارز، تعلیق پرونده ها و ثبت سفارش برای روند تولید ما در این تاسیسات ایجاد کرده است.

جلائی افزود: خط تولید تاسیسات و شرکت جدید مجموعه ما به دلیل مشکلات نام برده با تاخیر و مشکل همراه شده و در حال حاضر تنها می توانیم گام اول برنامه توسعه خود را اجرایی کنیم.

مدیرعامل کلور گفت: هلدینگ و مجموعه صنعتی ما چندین برند لوازم خانگی را در خود جای داده که تا به امروز حدود 2200 نفر نیروی شاغل داریم که 750 نفر به طور مستقیم در مجموعه کلور مشغول به فعالیت هستند.

علی جلائی در خصوص قیمت گذاری دستوری عنوان کرد: ساز و کار قیمت گذاری دستوری با سیاست های دولت و ارزش گذاری نرخ ارز مغایرت داردکه در نتیجه افزایش قیمت را از سوی تولیدکنندگان به همراه داشت.

او ادامه داد: تولید کنندگان لوازم خانگی در پی تغییر قیمت ارز نیمایی از 28 به 40 هزار تومان مجبور به افزایش قیمت شدند و نمی توان این افزایش 40 الی 50 درصدی را اعمال نکرد.

مدیرعامل کلور در پایان گفت: خوشبختانه جلساتی در دفتر صنایع لوازم خانگی برای حل این مشکلات برگزار شده و حتی صحبت هایی برای افزایش تعامل میان بخش خصوصی و دولتی مطرح شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان