هدف‌گذاری تولید ۱۹ میلیون کالای خانگی در سال ۱۴۰۲

هدف‌گذاری تولید ۱۹ میلیون کالای خانگی در سال ۱۴۰۲ و تامین ۱۵۰ هزار جهیزیه باکیفیت، ارزان قیمت و اقساطی برای ازدواج جوانان اقشار کم درآمد از مصوبات جلسه بررسی مسائل صنعت تولید لوازم خانگی بود که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش اکونگار و به نقل از ایرنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه، تقویت تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: رویکرد جدی دولت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تقویت بخش تولید لوازم خانگی است تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه توسعه صادرات نیز فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور بر افزایش حجم تولید لوازم خانگی به عنوان یک ضرورت در جهت رونق بخشیدن به این صنعت تاکید کرد و افزود: واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود موضوعیتی برای دولت ندارد، اما تولید کنندگان باید توجه داشته باشند که کیفیت محصولات و قیمت‌ها باید به نحوی باشد که رضایتمندی جامعه را به همراه داشته باشد تا دولت بتواند به حمایت‌های خود از تولید کنندگان ادامه دهد.

معاون اول رئیس جمهور از رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران و رئیس هیئت‌مدیره و دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی که در جلسه حضور داشتند خواست ظرف چند روز آینده نیازها و انتظارات خود از دولت را احصاء و در جلسه آتی ارائه دهند تا تصمیمات لازم برای رونق بخشیدن به صنعت لوازم خانگی و تامین مطالبات دولت از این صنعت اتخاذ شود.

وی افزود: دولت آمادگی دارد امتیازات و حمایت‌های مورد انتظار فعالان صنعت لوازم خانگی را تامین کند تا این صنعت مهم بتواند ضمن رونق و توسعه صادرات، نیازهای جامعه را با قیمت و کیفیت مناسب تامین کند و به هدف‌گذاری خود برای تولید ۱۹ میلیون انواع لوازم خانگی‌در سال جاری دست یابد و از سوی دیگر بتوان شرایطی برای تولید لوازم خانگی با قیمت و شرایط پرداخت مناسب برای ازدواج جوانان در میان اقشار کم درآمد ایجاد کرد.

 

تولید ۱۷ میلیون انواع لوازم خانگی در سال گذشته

در این جلسه که مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت و بانک مرکزی نیز حضور داشتند، گزارشی از تولید ۱۷ میلیون انواع لوازم خانگی در سال گذشته ارائه و عنوان شد در در دو ماهه اول سال جاری دو میلیون کالای خانه تولید شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

همچنین در این جلسه وزارت صمت گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی برای رشد تولید، مدیریت منابع و مصارف ارزی، داخلی سازی قطعات و تدوین بسته حمایتی واردات و صادرات ارائه کرد و به تشریح برخی چالش های پیش روی صنعت لوازم خانگی نظیر تامین ارز و مواد اولیه تولید پرداخت.

 

اعلام آمادگی انجمن صنایع لوازم خانگی برای افزایش تولید و رونق صادرات

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران و رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در این جلسه هر کدام در سخنانی دغدغه‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی و مسائل پیش روی این صنعت را مطرح کردند و از آمادگی خود برای همراهی با دولت در جهت تامین نیاز داخلی و نیز افزایش صادرات خبر دادند.

در پایان این جلسه و بر حسب پیشنهاد و مطالبه معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد تا در مرحله اول و برای فصل تابستان ۱۵۰ هزار بسته جهیزیه با کیفیت مناسب شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز، با اعمال تخفیف ۲۰ درصد از سوی واحد های تولیدی صنایع لوازم خانگی و بصورت اقساطی در اختیار زوج های جوان در میان اقشار کم درآمد قرار گیرد. بر اساس توافق صورت گرفته، این پیشنهاد در صورت تامین تسهیلات در فصول پاییز و زمستان نیز به میزان ۱۵۰ و ۱۰۰ هزار بسته دیگر قابل انجام است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان