حادثه تروریستی دوباره در شاهچراغ شیراز+ تصاویر

غروب امروز حادثه تروریستی دیگری در شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی در تلاش بودند که وارد حرم شوند.

چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت 13 نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند.یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر  شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

تصویری از  عامل عملیات تروریستی غروب امروز در شاهچراغ شیراز

14020522210805928281445210

تاکنون از ملیّت تروریست دستگیر شده در جنایت امروز در حرم شاهچراغ (ع) شیراز اطلاعاتی منتشر نشده است.

احتمال افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ

خبرنگار تسنیم در تماس با برخی منابع گزارش داد که تا این لحظه 2 نفر در حمله تروریستی امروز به شاهچراغ به شهادت رسیده‌اند.

با این حال چند تن دیگر از هموطنان نیز در این حادثه مجروح شده‌اند. احتمال افزایش تعداد شهدا  وجود دارد ولی تا این لحظه تعداد شهدای بالاتر تایید نشده است.

فرمانده سپاه استان فارس در این باره گفته که تروریستِ دستگیرشده یک اسلحه و 8 خشاب همراه داشته است.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم گفت:  بازجویی مقدماتی از تروریست دستگیر شده در حال انجام است.

وی افزود: هفت نفر تا الان زخمی و تحت مداوا هستند. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند


اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ:
️اسماعیل مقدس 39 ساله
️محمد حسین زارع 25ساله
️عباس عباسی 69ساله
️علی کاظم کرم علی 54 ساله
️غلامعباس عباسی
️محمد جهانگیری
️امیر زارع 23ساله

اقدام تروریستی ناموفق بود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ‌اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد، گفت: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی‌هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

وی با بیان اینکه ‌این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود، افزود: انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

بررسی حمله تروریستی شاهچراغ در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فردا دوشنبه این حمله تروریستی با فوریت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد و گزارش آن در اسرع وقت به اطلاع مردم ایران رسانده خواهد شد.



دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ 13 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.
 


اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به این شرح است:

اسماعیل مقدس 39 ساله
محمد حسین زارع 25ساله
عباس عباسی 69ساله
علی کاظم کرم علی 54 ساله
غلامعباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع 23ساله

۱

۳

۵

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان