سلامت گوشت های مانده برزیلی تایید شد

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سلامت ۴ کانتینر گوشت منجمد گوساله وارداتی از برزیل مورد تایید دامپزشکی است گفت: دلیل ترخیص دیر هنگام این محموله عدم ارائه شدن اسناد به شرکت وارد کننده بوده است.

به گزارش اکونگارو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور وحید صالحی سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به ابهامات مطرح شده در خصوص گوشت منجمد گوساله برزیلی از گمرک شهید رجایی بندرعباس به داخل کشور به روشنگری در این خصوص پرداخت و زوایای آن را تشریح کرد.

وی درباره ابهام‌های مطرح شده درباره ترخیص محموله گوشت منجمد گوساله وارداتی از برزیل اظهار داشت: این محموله در اسفند ماه 1400 وارد کشور شد و آزمایش‌های لازم توسط سازمان دامپزشکی برای ارزیابی سلامت محموله انجام و موید انطباق بهداشتی آن با الزامات بهداشتی واردات بوده است. اما به دلیل عدم تکمیل اسناد لازم این محموله، امکان ترخیص آن وجود نداشت، پس از پیگیری ها و تلاش‌های مستمر، در نهایت اواخر اسفند 1401 شرکت واردکننده توانست اسناد را تکمیل و به گمرک اظهار نمایند.

وی افزود: در واقع عدم خروج و ترخیص این محموله، مشکل سازمان دامپزشکی کشور یا گمرک نبوده است؛ چرا که در اصل این مشکل به دلیل عدم ارائه شدن اسناد محموله به شرکت وارد کننده بوده است.  همکاری مستمر و منظم سازمان دامپزشکی و گمرک همواره از اصول اولیه و وظایف این سازمان قلمداد می گردد.

صالحی تاکید کرد:  شرکت وارد‌کننده با مراجعه به دستگاه قضایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی در استان هرمزگان، مقرر شد در صورت انجام آزمایشات جدید و تایید سلامت محموله، بنا به درخواست شرکت وارد کننده ، در فراورده‌های گوشتی حرارت دیده مصرف گردد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان نیز پس از اخذ این دستور و پس از نمونه‌برداری و آزمایشات کامل، سلامتی محموله را احراز نمود افزود: البته استعلام و اخذ تاییدیه از سازمان غذا و دارو نیز صورت گرفته است.

به گفته وی در نهایت پس از طی این فرایند، مجوز ترخیص بهداشتی این محموله صادر و با تایید سایر نهادهای متولی  از گمرک ترخیص شد.

وی تصریح کرد:سازمان دامپزشکی کشور موظف به تامین سلامت فرآورده های خام دامی تولید داخل و همچنین وارداتی بوده و محموله مزبور در حال حاضر از انطباق بهداشتی برخوردار است، اسناد مربوط به آن موجود و قابل ارائه به دستگاه‌های مسئول  است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان