واکنش رییس سازمان سنجش به پاسخ منفی زلفی‌گل به استعفایش / پورعباس ماندگار شد؟

رییس سازمان سنجش در رابطه با رد استعفایش از سوی وزیر علوم شفاف سازی کرد.

به گزارش اکونگار، چندی پیش اعلام شد که عده‌ای از داوطلبان کنکور سراسری با تقلب بر صندلی دانشگاه‌ها تکیه زدند. این خبر از سوی جامعه دانشگاهی با واکنش‌های تندی رو به رو شد. رسیدگی به شکایت این گروه‌ها به دیوان عدالت اداری سپرده شد. دیوان عدالت اداری هم هفته گذشته به صورت رسمی حکم خود را اعلام و بازگشت داوطلبان مشکوک به تقلب به دانشگاه‌ها را بلامانع دانست. 

درحالی که جامعه انتظار برخورد سختی با متقلبین داشت، حاکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری مهر تایید به بازگشت داوطلبان مشکوک به تقلب به دانشگاه‌ها را زد، اما رییس سازمان سنجش در واکنش به این حکم از سمت خود استعفا کرده و به خانه بازگشت. عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب که توسط یکی از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده است، روز ۲۷ آذر از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد و در نامه‌ای تاکید کرد که سازمان سنجش عملاً توانایی اجراء این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان کنکور را ندارد و برهمین اساس تصمیم به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر برای اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.

دست رد «زلفی گل» بر سینه «پورعباس»

صبح امروز در خبرها آمد که پس از گذشت شش روز از خانه نشینی رییس سازمان سنجش، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم دولت سیزدهم استعفای پور عباس نپذیرفته است. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از عدم پذیرش استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور توسط وزیر علوم خبر داد.

پورعباس: تمام مسؤولیت‌های سازمان سنجش را واگذار کردم

پس از انتشار این خبر، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در واکنش به خبر عدم تایید استعفای وی توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «از لحظه‌ای که از سازمان سنجش خارج شده‌ام تا کنون هیچ تماسی از سوی وزارت علوم با بنده گرفته نشده است.»

وی با بیان اینکه از ساعت ۱۱ صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ تمام مسؤولیت‌های سازمان سنجش را واگذار کرده، تاکید کرد که از صبح ۲۷ آذر ۱۴۰۲ هیچگونه مسؤولیتی در قبال سازمان سنجش آموزش کشور بعهده ندارد و هیچ تماس و ارتباطی هم با سازمان برقرار نکرده است.

بیانیه سازمان سنجش در رابطه با شایعه تقلب در کنکور 

به گزارش اکونگار، حکم دیوان عدالت اداری در رابطه با بازگشت داوطلبان مشکوک به تقلب به دانشگاه با واکنش‌های بسیاری رو به رو بود. به همین دلیل روابط عمومی دیوان عدالت اداری نیز در پی انتشار برخی مطالب پیرامون استعفای رئیس سازمان سنجش، طی اطلاعیه در این خصوص توضیحاتی را منتشر کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور امروز چهارشنبه در ارتباط با ورود داوطلبان شبهه‌دار و فاقد صلاحیت علمی به دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داده است.

در این بیانیه آمده است: سنجش و پذیرش داوطلبان بر اساس قوانین و مقررات انجام می‌شود تا عدالت آموزشی و شایسته گزینی تحقق یابد و تأکید مسئولان و کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور بر سلامت آزمون‌ها و حفظ اعتماد عموم مردم به نظام آموزشی و علمی کشور است لذا این سازمان در همه آزمون‌ها به عنوان آزمون‌های سرنوشت‌ساز اجرای دقیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار دارد و در مورد تخلفات آزمون سراسری نیز قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی حاکم بوده و اجرا می‌شود.

واکنش معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به موضوع تقلب در کنکور

همچنین صبح امروز، محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره موضوع ابهام در پذیرش برخی دانشجویان شبهه دار با تاکید بر اینکه پذیرش تمام دانشجویان علوم پزشکی صرفا از طریق سازمان سنجش صورت می‌گیرد، نسبت به شفاف‌سازی موارد ابهام آمیز اعلام آمادگی کرده و گفت: مدیرکل آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بارها به دانشجویان و نماینده‌های تشکل‌ها اعلام کرده‌ است چنانچه درباره هر دانشجویی و در هر دانشکده دانشگاه ابهامی وجود دارد، به طور مستقیم به این حوزه مراجعه کنند تا بررسی کامل انجام شود.

محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی نیز در پاسخ به این نامه گفت: بارها از دانشجویان خواسته شده تمام موارد ابهام آمیز را با ذکر نام و با مصداق به معاونت آموزشی اعلام کنند و تاکنون هیچ موردی طی یک ماه گذشته در این خصوص اعلام نشده است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان