فرصت‌ها و تهدیدهای داخلی و جهانی فولادسازان

معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌گوید« بازارهای جهانی محصولات فولادی افت دارند و رکودی بر کل بازار جهانی حاکم است. از طرفی شاهد ارزان فروشی محصولات فولادی در برخی کشورها هستیم.»

به گزارش اکونگار به نقل از صدای پول، معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان  در نمایشگاه صنعت  خودرواظهار کرد:  این نمایشگاه  فرصت خوبی است که فولاد مبارکه به عنون یکی از تامین کنندگان نیاز خودروسازان ارتباط موثری با خودروسازان داشته باشد. در حال حاضر ۱۳ درصد از فروش فولاد مبارکه به تولیدکنندگان خودرو و قطعات خودروانجام می شود. در آمارهایی که داریم ۶۵ درصد از محصولات سرد فولاد مبارکه نیاز مصرف کنندگان صنعت خودرو و قطعه سازان می شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان شرکت فولاد مبارکه سعی کردیم که با تمام توان در این نمایشگاه حضور یابیم. از طرفی می توانیم توانمندی ها محصولاتی که فولاد مبارکه در یک سال گذشته تولید کرده را به خودروسازان و قطعه سازان این صنعت معرفی کنیم. از طرف دیگر دغدغه ها و نگرانی های های خودروسازان را نیز می توانیم بشنویم. ابن اتفاق خیلی خوبی است و امیدواریم در طورل برگزاری نمایشگاه نتایج آن را ببینیم.

معاون بازاریابی و فروش “فولاد” افزود: این نوید را به فعالان خودرو می دهیم که در طول ماه های گذشته نگرانی هایی وجود داشت. از این جهت که شاید فولاد مبارکه در عرضه محصولات سرد کاهشی را به دنبال داشته باشد. اما امروز باید بگویم که با توان مدیریتی و فنی خوبی که در فولاد مبارکه وجود دارد فاز اول ریبمپ نورد سرد فولاد مبارکه با بهترین حالت و کوتاه ترین زمان برگزار شد که تاثیری در عرضه های فولاد مبارکه نداشت. این ریبمپ مرحله دو و سه نیز دارد که پیش بینی می کنیم درعرضه محصولات سرد فولاد مبارکه تا انتهای سال تاثیری نخواهد داشت و تولیدکنندگان و قطعه سازان خودرو بدون نگرانی محصولات سرد خود را از فولاد مبارکه می توانند دریافت کنند.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه همه ما باید تلاش کنیم که محصولات فولادی به خصوص محصولات شرکت فولاد مبارکه؛ دارای اعتبار قابل توجهی در بازارهای جهانی و کشور است به تولیدکنندگان اصلی برسد. اگر محصولات فولاد مبارکه قبل از اینکه عرضه داخلی شود، به بازار صادراتی برسد از هدفی که به دنبالش هستیم دورخواهیم شد. مقصود ماست که در هر عرضه، محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان داخلی برسد و سعی می کنیم این اتفاق رقم بخورد. از طرفی در واردات بی مورد و صرف ارز کشور در شرایطی که شرکت فولاد مبارکه همه توان خود را گذاشته تا محصولات را به صورت مرتب عرضه کند به خصوصی برای محصولاتی که توان تولید آن را دارد برای اقتصاد کشور روش مناسبی نخواهد بود. حتما باید مدیریت لازم صورت بگیرد تا محصولاتی که در فولاد مبارکه به میزان لازم در حال تولید است با مدیریت بهتر به مصرف کنندگان نهایی برسد و ارز کشور به محصولی که داخل کشور تولید می شود، اختصاص نیابد.

وی با اشاره به محصولات جدید ” فولاد” توضیح داد: گروه فولاد مبارکه در طول دوره اخیر مدیریتی با تغییر رویکرد به سمت تولید محصولات کیفی و ویژه حرکت کرده که اخبار آن به همه فعالان صنعت رسانده شده است. همین محصولات باکیفیت است که راه را برای واردات و صرف ارز کشور می بندد.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه درباره طرح های توسعه ای این شرکت بیان کرد: در دوره اخیر مدیریت شرکت فولاد مبارکه توجه ویژه ای به طرح های توسعه ای شده است. در حال حاضر در کنار ابرپروژه نورد گرم ۲ پروژه های دیگری نیز در دست اجرا بوده که در چند روز آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود. عملیات نیروگاه فولاد مبارکه درهمین دولت آغاز شد. مراحل مذاکره و قرارداد صورت گرفت که فاز اول آن به مرحله بهره برداری می رسد. این افتتاحیه ها که یکی پس از دیگری اتفاق می افتد نوید خوبی برای سهامداران است تا با سهامداری بلندمدت ازمنافع آن برخوردار شوند.

وی درخصوص قیمت های جهانی افزود: بازارهای جهانی افت داشته و رکودی بر کل بازار جهانی حاکم است. از طرفی ما شاهد ارزان فروشی محصولات در برخی کشورها هستیم. فولاد مبارکه از انتهای سال گذشته کاهش قمیت داشته است. اولویت نخست ما عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است. قطعا اگر در هر یک از محصولات فولاد مبارکه نیاز داخل وجود داشته باشد، برای ما صادرات اولویت نخواهد داشت. پس از اینکه کف عرضه را انجام دادیم و اطمینان حاصل کردیم که محصولات نیاز داخل را تامین کرده به سمت صادرات آن هم با توجه به نرخ ارز و شرایط جهانی که برای کشور صرفه و صلاح داشته باشد، خواهیم رفت.

به گفته حیدری، شرکت فولاد مبارکه باتوجه به طرح های توسعه ای قطعا شاهد افزایش سرمایه دیگری نیز خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه درباره تقاضای داخلی فولاد گفت: من فکر می کنم تقاضای خوبی وجود دارد. هرکدام از عرضه هایی که انجام می دهیم با خیل گسترده ای از مشتریان مواجه می شویم. مشتریان به اعلام می کنند که نتوانستند خرید انجام دهند. به نظر می رسد مثل هر مدل و روشی که در حال انجام است، مدل عرضه محصولات فولاد مبارکه می تواند بهبود یابد. با همکاران در وزارت صمت و بورس کالا در حال تعامل هستیم تا بتوانیم راهکاری پیدا کنیم که مصرف کنندگان نهایی و تولیدکنندگان داخلی راحت تر به محصولات ما دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش فولاد مبارکه در حوزه صنعت خودرو ادامه داد: قطعا تعاملاتی که با خودروسازان داشتیم باعث شده که محصولات ویژه ای که در حال حاضر در دست مطالعه و چه بسا در مرحله تولید است عرضه کنیم تا آنها بتوانند با این محصولات کیفیت خودرو را ارتقا دهند.

حیدری در این باره گفت: نکته دیگر اینکه بخشی از ارز کشور صرف واردات محصولات فولادی می شود که نیاز خودروسازان است. اما فولادسازان امکان تهیه آن ها را در داخل کشور ندارند. ما سعی کردیم با کیفی کردن به سمت تولید محصولاتی برویم که نیاز خودروسازان از واردات برآورده شود. شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در طول یک سال گذشته در کنار فولاد مبارکه گام های خوبی در این مسیر برداشته است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان