با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد:

بهره برداری از معدن اورانیوم شهید باکری

مرحله نخست بهره برداری از بزرگترین معدن اورانیوم شمال غرب کشور با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خوی آغاز شد.

به گزارش اکونگار و به نقل از معدن 24، مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری خوی در بخش صفائیه این شهرستان قرار دارد و در آن عناصر مهمی همچون اورانیوم، مولیبدن و برخی عناصر نادر اکتشاف شده است که در صنایع راهبردی از جمله نیازهای سازمان انرژی اتمی کشور کاربرد ویژه ای دارد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه آغاز بهره ‌برداری از این معدن اظهار داشت: برای سازمان انرژی اتمی، ظرفیت‌سازی برای تولید برق هسته‌ای و همچنین توسعه کاربرد پرتوها یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها به شمار می رود و افتتاح این مجتمع معدنی در پیشبرد سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای حائز اهمیت است.

محمد اسلامی‌ ادامه داد: به همین دلیل تمام جبهه‌هایی که در اکتشاف معادن مرتبط قرار دارد را گسترش داده ایم و امروز با افتخار آغاز نخستین بخش از این برنامه توسعه‌ای در حوزه تامین مواد معدنی مورد نیاز را شاهد هستیم.

برای بهره برداری از این طرح مهم معدنی بیش از شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که ۵ هزار میلیارد تومان آن برای مراحل اکتشاف و بهره برداری از معدن و یک هزار میلیارد تومان دیگر نیزبه احداث کارخانه فرآوری اختصاص دارد.

با بهره برداری از مرحله نخست مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری در خوی برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان