سود عملیاتی ذوب آهن، ذوب شد؟

اینکه در شرکت ذوب آهن اصفهان چه اتفاقی افتاده و چگونه این مقدار درآمد و سود کسب شده و در نهایت تبدیل به زیان شده، علامت سوال بزرگی را در ذهن سهامداران این شرکت ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اکو نگار، اکنون که تیرماه به ایستگاه پایانی خود رسیده است و شرکت ها باید گزارش فصل بهار خود را در سامانه کدال منتشر کنند، سراغ شرکت ذوب آهن اصفهان رفنه و به بررسی اطلاعات و صورت های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 پرداخته است.

شرکت ذوب آهن اصفهان در 3 ماهه نخست سال جاری توانست حدود 15 همت از فروش محصولات تولیدی خود درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 47 درصد رشد داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، سود ناخالص یک هزار و 911 میلیارد تومانی برای ذوب آهن رقم خورد که رشد خوب 186 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

ذوب آهن در بهار سال جاری موفق به ثبت سود عملیاتی 605 میلیارد تومانی شد که در مقایسه با بهار سال قبل که شرکت زیان 52 میلیارد تومانی داشت رشد قابل توجه و چشمگیر یک هزار و 256 درصدی را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه های مالی و کسر سایر هزینه های سه ماهه نخست از سود عملیاتی، سود فصل بهار شرکت به دست نیامد، بلکه بر این اساس ذوب آهن در پایان بهار بالغ بر 106 میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرد که در مقایسه با سال گذشته حدود 13 درصد افزایش داشته است.

اینکه در شرکت ذوب آهن اصفهان چه اتفاقی افتاده است و چگونه این درآمد و سود تبدیل به زیان شده است، سوالی است که سهامداران این شرکت با آن روبه رو شده اند و علامت سوال بزرگی در ذهن این افراد ایجاد شده است!

حاشیه سود ناخالص در این دوره 13 درصد، حاشیه سود عملیاتی 4 درصد و حاشیه سود خالص منفی یک درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص ذوب آهن نسبت به سال مالی گذشته تغییر چندانی نداشته و حاشیه سود ناخالص نیز 86 درصد رشد داشته اند. شرکت ذوب آهن اصفهان در بهار سال جاری 15 ریال زیان خالص به ازای هر سهم محقق کرد. زیان محقق شده ی هر سهم در بهار 1401 عدد 20 ریال بود که اکنون شاهد رشد 25 درصدی است.

 

 

 

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان