راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون در ذوب‌آهن

سیستم اتوماسیون کوره متدیک نورد ۳۰۰ و ۵۰۰ به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان و در راستای کاهش قیمت تمام شده محصولات این مجتمع عظیم صنعتی با موفقیت راه‌اندازی شد.

به گزارش اکونگار و به نقل از دنیای اقتصاد، سعید خسروی بختیاری سرپرست نورد ۳۰۰ با اشاره به اینکه هدف از انجام اتوماسیون کوره حرارتی این کارگاه گرم کردن شمش تا دمای ۱۲۰۰ درجه حرارت با صرف کمترین میزان گاز طبیعی مصرفی است، گفت : اعمال گاز‌های فرآیندی کک و کوره بلند به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول، سبب کاهش آلاینده‌ها و همچنین ایجاد کمترین لایه‌های اکسیدی روی سطوح شمش می‌شود.

سرپرست نورد ۳۰۰ گفت : قبل از انجام پروژه اتوماسیون کوره‌های حرارتی، مصرف میانگین سالانه گاز طبیعی در سال‌های ۱۴۰۰و۱۳۹۸و۱۳۹۹بالغ بر ۲۲میلیون مترمکعب در سال بود در حالی که پس از اتمام این پروژه میزان مصرف گاز طبیعی به ۱۳میلیون مترمکعب کاهش یافت که با احتساب قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی برابر با ۲۴۰۰تومان نزدیک به ۲۰میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل شد.

وی افزود : پس از راه‌اندازی سیستم فوق و هماهنگی اتوماسیونی نورد‌های ۳۰۰و۵۰۰ با گازرسانی به دلیل اشتراک در گاز ارسالی و ارزش حرارتی، مصرف گاز طبیعی به طور چشمگیری کاهش یافت.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان