سود خالص زغال سنگ طبس اعلام شد

مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

به گزارش اکونگار و به نقل از روابط عمومی کزغال، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، با حضور بیش از ۸۰‌درصد سهامداران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار روز یکشنبه ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۲ در محل سالن شهید آوینی مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران و به صورت پخش آنلاین برای اطلاع کلیه سهامداران شرکت، برگزار شد.

در مجمع فوق‌العاده این شرکت، هیات رئیسه مجمع به ریاست محمدرضا درخشنده، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین تشکیل شد و مفاد اساسنامه کزغال به منظور تطبیق با ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای جلسه مجمع عمومی عادی سالانه این مجموعه معدنی، کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و دبیر مجمع، گزارش فعالیت هیات‌مدیره و گزارشی از عملکرد و دستاوردهای کزغال در سال ۱۴۰۱ و همچنین برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت به‌ویژه خرید تجهیزات و ماشین‌آلات دست دوم لانگوال و طرح تجهیز بلوک ۶ پروده ۴ را ارائه کرد.

کریتی ثانی از افزایش ۷۵ درصدی سرمایه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در آبان ماه ۱۴۰۱ گفت و افزود: درآمد عملیاتی شرکت با ۸۷‌درصد افزایش نسبت به سال مالی ۱۴۰۰، به رقم ۲۷.۳۷۰.۹۹۳ میلیون ریال رسید.

وی با اشاره به رکوردهای تاریخی شرکت زغال‌سنگ پروده در سال۱۴۰۱ در تولید زغال‌سنگ خام و کنسانتره گفت: سود خالص شرکت با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به عدد ۹.۲۶۵.۷۲۴ میلیون ریال رسیده است.

در ادامه جلسه مجمع عمومی سالانه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ کزغال مطرح و بررسی شد.

درخشنده، رئیس مجمع در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد و گزارش‌های مالی و مدیریتی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در سال ۱۴۰۱، با اشاره به تحقق سود خالص ۹.۲۶۵.۷۲۴ میلیون ریالی کزغال در سال مالی ۱۴۰۱ افزود: با این رقم، میزان سود انباشته شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به عدد ۹.۷۴۸.۰۷۰ میلیون ریال رسید.

در مجمع عمومی عادی سالانه کزغال با رای حداکثری سهامداران، صورت‌های مالی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به عنوان اولین بهره‌بردار معدن تمام مکانیزه استخراج زغال‌سنگ ایران تصویب و مقرر شد ۵/ ۹۱درصد سود خالص سال مالی ۱۴۰۱ به مبلغ ۸.۹۲۵.۰۰۰ میلیون ریال بین سهامداران تقسیم شود تا به این ترتیب، سهامداران به ازای هر سهم مبلغ ۲۵۵۰ ریال سود دریافت کنند.

موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی بصیر محاسب توس به عنوان حسابرس علی البدل برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ انتخاب شد.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار شرکت با اکثریت آرا به تصویب مجمع رسید.

شایان ذکر است عملکرد، برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در سایه حمایت اعضای هیات‌مدیره شرکت و تاصیکو به عنوان سهامدار عمده، مؤید ارزنده بودن سهام کزغال و اهمیت صیانت و حمایت از حقوق سهامدار در سیاستگذاری این شرکت است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان