بزرگترین معدن اورانیوم کشور در بافق به بهره برداری رسید

بزرگترین معدن اورانیوم کشور با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ناریگان بافق به بهره برداری رسید.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای معدن؛ محمد اسلامی از این معدن به عنوان بزرگترین معدن اورانیوم مولیبدن کشور یاد کرد و گفت: از اورانیوم این معدن برای خالص سازی و ساخت سوخت استفاده و به اصفهان ارسال می‌شود. مولیبدن نیز در صورت فرآوری در صنایع آلیاژی و متالوژی استفاده خواهد شد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افزود: ظرفیت سازی برای توسعه برق هسته‌ای و توسعه کاربرد پرتو اصلی‌ترین بخش برنامه امروز است که چرخه سوخت هسته‌ای کشور را بتواند تامین کند و یک سرمایه گذاری برای دستیابی به انرژی پاک به شمار می‌آید.

او تصریح کرد: چرخه فناوری آن در همین منطقه ایجاد می‌شود و زیریساخت‌های آن نیز به طول کامل فراهم شده است.

معاون انرژی اتمی کشور هم اظهار داشت: با توجه به بزرگتر بودن آنومالی سه، این آنومالی در اولویت اکتشافات تفصیلی قرار گرفت و با حفر ۲۸۱ حلقه گمانه اکتشافی به طول بیش از هفت هزار متر مدلسازی و تخمین ذخیره شد.

احمدی ادامه داد: نتایج حاصل از تخمین ذخایر اکتشافی از وجود ۶۵۰ تن فلز اورانیوم و چهار هزار و ۶۰۰ تن فلز مولیبدن رده ذخایر قطعی و احتمالی خبر می‌دهد.

او خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های اکتشافی انجام گرفته در این معدن مربوط به سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲ بوده که ماحصل آن شناسایی شش آنومالی اورانیوم است.

احمدی گفت: با توسعه طرح‌های فرآوری این معدن برای بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود. برای تجهیز و بهره برداری از این معدن بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان