قیمت خشکبار کاهش می یابد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران در توصیف بازار صنف متبوع خود اظهار کرد: در حال حاضر اولویت بازار داخلی تثبیت قیمت هاست که مسلما بر کسب و کار صنف نیز تاثیرگذار خواهد بوده و در برخی اقلام حتی کاهش قیمت دور از انتظار نیست.

به گزارش اکونگار و به نقل از اتاق اصناف تهران؛ غلامرضا خدامی، رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد امسال برای تولید انواع خشکبار و تامین نیاز بازار داخلی، دستیابی به ارزآوری چند میلیارد دلاری از طریق صادرات به کشورهای هدف دور از انتظار نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران با بیان اینکه امسال یکی از بهترین سال های تولید خشکبار کشور است افزود: بازدهی باغات خشکبار و تولید انبوه آن موجب شده امسال به یکی از بهترین سال ها برای تولید خشکبار تبدیل شود.

خدامی با اشاره به عدم سرمازدگی باغات در مناطق مختلف کشور افزود: شرایط آب و هوای مساعد و بارندگی های فصلی مناسب در نواحی مختلف کشور، امسال موجب شده ۹۰ درصد باغات کشور از سرمازدگی به دور باشند. همین امر بلوغ و باروری غنچه و شکوفه های باغات در زمان مناسب را به ارمغان آورده است.

او در ادامه اضافه کرد: در کنار عوامل ذکر شده بارش‌های بهاری باعث چشم انداز عالی در تولید بی سابقه خشکبار کشور شده ؛ لذا پیش بینی می شود علاوه بر بازار پررونق داخلی، صادرات خوبی نیز داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران در توصیف بازار صنف متبوع خود اظهار کرد: در حال حاضر اولویت بازار داخلی تثبیت قیمت هاست که مسلما بر کسب و کار صنف نیز تاثیرگذار خواهد بوده و در برخی اقلام  حتی کاهش قیمت دور از انتظار نیست.

خدامی در پایان با یادآوری اینکه سال گذشته صادرات خشکبار کشور به زیر یک میلیارد دلار رسید تاکید کرد: امیدواریم با ادامه رویه موجود و ایجاد بسترهای لازم شاهد افزایش صادرات و ارزآوری برای کشورمان در این حوزه باشیم. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان