امضا تفاهم نامه همکاری شرکت توفیق‌ دارو با دو دانشکده دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو با مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک IBB و دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران امضا شد.

به گزارش اکونگار به نقل از شستا رسانه؛ رضا عامری، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در حاشیه امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند باعث تسهیل در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شود و اتفاقات بزرگی در حوزه همکاری مشترک بین استاد، دانشجو و صنعت برای دو مجموعه ایجاد نماید، گفت: موسوی موحدی، رئیس مرکز تحقیقات بیوشمی و بیوفیزیک IBB دانشگاه تهران از افتخارات دانشگاه و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت هستند،که اتفاقات بزرگ و امیدبخش و عمیقی را در این مدت برای دانشگاه رقم زدند و مطمئن هستیم اینگونه تعاملات باعث رشد و توسعه علم در حوزه‌های مختلف به خصوص تولید دارو می‌شود.

موسوی موحدی در این آیین با اشاره به لزوم افزایش تعامل بین دانشگاه و صنعت افزود: طی جلسات قبلی و بازدید از شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و افتخارات این مجموعه داشتیم که طراحی، تحقیق و توسعه داروهای مورد نیاز کشور را در دستور کار خود قرارداده اند، بر آن شدیم که اینگونه تعاملات فی مابین دانشگاه و صنعت باید بیشتر شود.

او ماموریت دانشگاه‌ها را انجام آموزش‌های اولیه به دانشجو دانست و گفت: نتیجه این آموزش‌ها موجب کشف مولکول شده و این کشف در اختیار صنعت قرار می‌گیرد و وقتی یک شرکت موفق با ماموریت مشخص پیشنهاد همکاری مشترک بین صنعت و دانشگاهی که رتبه اول را دارد، باعث ایجاد یک جریان درست در مسیر کشف تولید داروهای مورد نیاز کشور می‌شود.همچنین ایشان آمادگی خود را جهت همکاری در بخش‌های مختلف پزشکی و … را نیز اعلام نمودند.

حبیبی، رئیس دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران نیز در حاشیه این آیین افزود: حاصل این جلسات این است که بتوانیم یک شبکه سازی درست در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم و از دوباره کاری‌ها در استفاده از سرمایه‌، وقت و نیروی انسانی در این مسیر درست جلوگیری کنیم.

او تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته که در عرصه تولید و دانش و علم ورود کردند به نوعی آنها زیربنای درست شبکه سازی را در بین دانشگاه و صنعت پیدا و آن را اولویت تمام کارها قرار دادند، پس اگر کشوری می‌خواهد توسعه پیدا کند باید حتماً در زمینه رشد علوم پایه پیشرو باشد و از تمام ظرفیت‌های موجود که رسالت دانشگاه است، به درستی استفاده کند.

سیادت مدیرعامل تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو هم ضمن تشکر از برگزاری این نشست و قدردانی از اساتید و پیشکسوتان تحقیقات کشور، توضیحاتی در خصوص شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و هلدینگ تیپیکو که 25 شرکت بزرگ از تحقیق و توسعه، تولید مواد اولیه، تولید محصول نهایی و بازرگانی و پخش سراسری را مدیریت می کند، گفت: در تولید مواد اولیه دارویی ( API ) شرکت توفیق دارو پیشگام و از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تولید مواد اولیه دارویی در ایران می‌باشد که در حال توسعه و پیشرفت و دریافت پروانه‌های جدید برای تولید مواد اولیه و محصول نهایی باشیم.

سیادت در خصوص موضوع شناخت علوم پایه که در صنعت دارویی بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند یکی از اهرم های جلوگیری از مطالعات اضافی، ریل گذاری صحیح و شروع سریع تولید دارو برای کشورمان باشد.

او گفت: با استفاده از آموزش می‌توانیم علوم پایه را همراه با نهادهای صنعتی به یک محصول با ارزش تبدیل شود ضروری هست تا این ارتباط وسعت پیدا کند و این همکاری فی مابین فصل جدیدی از اتفاقات بزرگ را بین بزرگترین شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و دانشگاه تهران رقم بزند.

اهم موضوعات این تفاهم‌نامه:

1. تسهیل امکان معرفی و اطلاع رسانی لیست‌ها و نیازمندی‌های دانشگاه و شرکت

2. تهیه و اجرای طرح‌های پژوهشی و فناوری مشترک

3. جهت دادن به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه برای تامین نیازهای تولیدی کشور

4. تسهیل استفاده متقابل از ظرفیت تحقیقاتی و دستگاهی در جهت تامین نیازهای دانشگاه و شرکت

5. استفاده از ظرفیت طرفین درجهت دستیابی به بانک اطلاعاتی و علمی

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان