قیمت مرغ دوشنبه ۸ خرداد

قیمت مرغ امروز در بازار تغییر خاصی نسبت به روز گذشته نداشته است. وزارت جهاد کشاورزی در برنامه جدید خود سعی بر این موضوع دارد تا با افزایش عرضه بر قیمت مرغ کنترل بیشتری داشته باشد. قیمت مرغ کاهش می‌یابد؟

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت مرغ امروز دوشنبه ۸ خرداد در بازار تره‌بار اعلام شد. بر اساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ  ۷۳ هزار تومان در فروشگاهها و مغازه‌ها اعلام شده ولی عدم نظارت کافی در این موضوع باعث فروش مرغ با نرخ بیشتر شده است.

براساس قیمت‌های مصوب مرغ در بازار امروز به صورت عمده برای واحدهای فروش ۶۸ هزار تومان، مصوب در میدان ۷۱ هزار تومان و مصوب فروش در واحدها به صورت خرده فروشی ۷۳ هزار تومان بود.

مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره نظارت بر قیمت مرغ  گفت: برخلاف کمبود نیرو و تشکیلات، باتوجه به حجم گسترده توزیع و فروش که بالغ بر ۲۳ مرغداری و بیش از ۸۰۰ کشتارگاه وجود دارد و در سطح کشور حداقل ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار واحد مرغ‌فروشی داریم؛ اما بازهم بازرسی‌ها با تمام توان و البته با کمک گزارش‌های مردمی، به صورت مداوم انجام می‌شود.

قیمت مرغ در هشتم خرداد ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

مرغ ارزان می‌شود؟

با توجه به عرضه متناسبی که در بازار امروز دیده می‌شد، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه با این عرضه، امکان کاهش قیمت وجود خواهد داشت یا خیر؟ گفت: قطعا این اتفاق خواهد افتاد. امیدوار هستیم که هفته آینده این میزان عرضه بیشتر هم شود و به ثبات قیمتی برسیم.

گفتنی است که قیمت مرغ در بازار امروز در واحدهای عرضه‌کننده سطح شهر ۷۳ هزار تومان تعیین شده است و هیچ فروشنده‌ای امکان تجاوز از این قیمت را نخواهد داشت؛ در غیراین صورت برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند علاوه بر سامانه ۱۲۴ که برای ثبت گزارش گران‌فروشی است، از سامانه پیامکی به سرشماره ۳۰۰۰۸۱۳۶ که راه‌اندازی شده پیامک داده تا در مدت کوتاهی پس از اخذ گزارش، بازرسان برای رسیدگی به موضوع مراجعه کنند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان