تولید سه دسته محصول جدید در «دابور»

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت: به لحاظ قدمت این شرکت باید حتما به بهسازی و نوسازی آن بپردازیم. از آن طرف این قدمت برای ما یک فرصت است. در واقع شرکت داروسازی ابوریحان برند بسیار جاافتاده‌ای است.

به گزارش اکونگار به نقل از بورس نیوز؛ زهرا قلن بر، مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان گفت: شرکت داروسازی ابوریحان جزو شرکت‌های قدیمی است که از سال ۱۳۴۳ شروع به کار کرد و جزو اولین شرکت‌های داروسازی است که وارد بازار سرمایه شد.

او ادامه داد: در سال گذشته، رشد ۷۰ درصدی ارزش بازار را داشتیم. پیش بینی ما این است که در سال جاری با رشد بهتر و بیتشتری مواجه شویم. دو برنامه بسیار مهم پیش رو داریم. یکی برنامه‌ای است که سال گذشته مقدمات آن صورت گرفت و به سهامداران اطلاع رسانی شد که راه اندازی دو خط جدید بود. خط تولید جدید اسپری بینی و ویال انسانی منجر به ورود دسته پرارزشی از محصولات به بازار خواهد شد؛ بنابراین انتظار داریم که اثر خود را بر بازار سرمایه نیز بگذارد.

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان در این باره افزود: برنامه بعدی کار متمرکز روی دسته‌ای از دارو‌های هایتک است. روی این دسته از دارو‌ها در سه گروه ۵ تایی کار می‌کنیم. دارو‌هایی هستند که هم نیاز جامعه به آن‌ها زیاد است و هم ارزش و بهره وری محصولات بالاست؛ بنابراین امیدوار هستیم این محصولات به لحاظ کمی و کیفی اثر مثبت و چشمگیر روی بازار ما داشته باشد.

قلن بر با اشاره به چالش‌های پیش روی "دابور" بیان کرد: به لحاظ قدمت این شرکت باید حتما به بهسازی و نوسازی آن بپردازیم. از آن طرف این قدمت برای ما یک فرصت است. در واقع شرکت داروسازی ابوریحان برند بسیار جاافتاده‌ای است. دسته وسیعی از محصولات را در اختیار داریم. تعدد وتنوع محصولات بالاست. این باعث شد که سبد محصولات ما اضطراری نباشد. در هیچ شرایطی از بازار ما دچار افت نیاز بازار نمی‌شویم. به همین دلیل این چالش و فرصت هر دو باهم به ما کمک می‌کند تا مسیر پیش رو را باز کنیم و نوسازی، بهسازی و توسعه را با هم داشته باشیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: در این مسیر به حمایت سهامدار عمده نیاز داریم که بتوانیم بخشی از آورده را صرف خود شرکت کنیم. تا زیرساخت‌ها نوسازی شوند که که انجام این کار برای پشتیبانی برنامه‌های توسعه‌ای بسیار ضروری است.

مدیرعامل "دابور" درخصوص محصولات جدید شرکت توضیح داد: همان طور که گفتیم روی سه گروه ۵ تایی از محصولات در حال تحقیق و فعالیت هستیم که به دلیل مسائل رقابتی بهتر است نام آن‌ها را نگوییم. اما هر سه دسته به لحاظ تکنولوژی جدید هستند. یک دسته در کشور وجود دارد، اما در تیپیکو نیست. دو دسته دیگر را که به صورت تکنولوژی باشد و در حال تولید باشد در کشور نداشتیم. ما در کوتاه مدت این تکنولوژی را راه اندازی می‌کنیم. یک بخش به صورت انتقال تکنولوژی از اروپا و بخشی دیگر توسعه تکنولوژی در داخل کشور است. امیدواریم که هر دو در موعد خوبی به سرانجام برسد و سهامداران آثار آن را مشاهده کنند.

قلن بر گفت: موضوع دیگر درخصوص آینده ۶ ماهه دوم شرکت است که بسیار مهم خواهد بود، یک سوال پیش می‌آید. باتوجه به اینکه سه ماه درخصوص تامین و تخصیس ارز کند و متوقف بودیم و بسیاری از فعالان این صنعت نگران تامین مواد اولیه بودند و هستند، با تلاش همکاران ما اتفاق خوبی رقم خورد و ما در مرحله‌ای به سر می‌بریم که بیش از ۶ ماه ذخیره استراتژیک مواد اولیه را داریم و از ان بابت در نیمه دوم سال در امنیت هستیم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان