دعوت مقام اتاق تهران از سرمایه‌گذاران برای ورود به صنعت دارو

صنعت داروسازی نیازمند نگاه مثبت مسئولان و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

به گزارش اکونگار به نقل از سالم خبر؛ محمد عبده‌زاده، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: از اقدامات خوب و مثبت برنامه هفتم در مجلس هدف‌گذاری و ایجاد تراز مثبت تجاری است که علاوه بر توسعه و بازسازی و تلاش صنعتگران نیاز است تا دولت و مجلس با حمایت از تجهیز زیرساخت‌ها صنایع به تراز تجاری مثبت و ارزآوری دست یابند.

او ادامه داد: صنعت داروسازی کشور حامی مردم و دولت است این صنایع علاوه بر تامین دارو برای مردم از جهت حمایت از دولت به اندازه تمام شرکت‌های دارویی مدیر برنامه‌ریزی دارد.

عبده‌زاده افزود: با عنوان این مطلب که حوزه دارویی کشور با ۳۳ هزار داروساز، ۱۶ هزار داروخانه فعال، ۲۲۵ کارخانه داروسازی، ۶۰ شرکت توزیع دارو، بیش از ۷۰ شرکت تولید ماده اولیه و ۳۶ دانشکده داروسازی، پتانسیل عظیمی برای استقلال نظام سلامت کشور دارد، افزود: صنایع داروسازی ایران با بومی‌سازی تخصصی‌ترین داروها و واکسن‌ها این توانمندی را دارد که در خصوص انتقال دانش فنی و سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای تجاری خارجی خود همکاری کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران گفت: رسیدن به تراز تجاری مثبت در حوزه دارو، نیازمند نوسازی و بازسازی صنعت داروسازی است که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه به این موضوع توجه شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان