میزان رشد تولید محصولات کشاورزی در ۶ ماه اول سال

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در شش ماه اول سال تولید محصولات کشاورزی ۱/۵ برابر شده است. میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به راحتی نیاز کل استان تهران و استان البرز را تامین می کند.

به گزارش اکونگار به نقل از اتاق اصناف تهران؛ مصطفی دارائی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد وضعیت کسب و کار این صنف در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ گفت: خدا را شکر امسال وضعیت کسب وکارصنف ما خوب بوده و تولید محصولات کشاورزی بیشتر شده است. در میدان میوه و تره بار تهران بیشتر از ۶۶ نوع میوه و صیفی جات عرضه می شود.

او افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تولید محصولات کشاورزی ۵/۱ برابر بیشتر بوده و ما هم در زمینه توزیع هم مشکلی نداشتیم. البته قیمت ها نسبت به سال قبل کمی بیشتر شده ولی چون عرضه افزایش داشته می توان گفت با توجه به تورم حاکم بر جامعه قیمت میوه و تره بار متعادل بوده است.

دارائی نژاد با بیان اینکه ما حلقه رابط بین کشاورزان و مصرف کننده های محصولات کشاورزی هستیم و کشاورزان کل کشور با ما در ارتباط هستند ادامه داد: در تهران ۲۷۰ میدان میوه وتره بار وجود دارد که در روز ۶ هزار تن محصول نیاز دارند. این میادین و هزاران مغازه در سطح تهران کالاهای مورد نیاز خود را از میدان مرکزی تره بار تهران تامین می کنند. همچنین میوه و تره‎بار همه شهرهای استان تهران و استان البرز را ما تامین می کنیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص تامین محصولات مورد نیاز استان تهران گفت: در کل سال مشکلی برای تامین محصولات کشاورزی نداریم؛ چون بیشتر از دوسوم تولیدات کشاورزی کل کشور به تهران منتقل می شود.

او ادامه داد: میدان تره‎بار ۱۵ خرداد در روزهای عادی حدود ۲۰ هزار تن و در اسفند ماه تا ۴۰ هزار تن روزانه ظرفیت دارد. شهرهای بزرگ کشور در روز نهایت بتواند ۲۰ کانتیر ظرفیت داشته باشند ولی تهران ۵۰۰ کانتینر در روز ظرفیت دارد. به همین دلیل بیشتر محصولات به تهران انتقال پیدا می کند و از تهران به شهرهای دیگر ایران منتقل می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به موضوع مالیات هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مالیات این صنف بسیار سنگین است و اداره دارایی اصلا این مورد را در نظر نمی گیرد که ما حق العمل کار هستیم و ۹۰ درصد پول میوه و تره بار برای کشاورزهاست و ما فقط ۵ درصد مزد واسطه بودن را دریافت می کنیم و ۵ درصد دیگر هزینه های جاری است.

دارائی نژاد تصریح کرد: اداره مالیات بر اساس گردش مالی حساب های بانکی مالیات را تعیین می کند و این بسیار ناعادلانه است. امسال مالیات های این صنف ۲تا ۳ برابر شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خاتمه گفت: خوشبختانه ارتباطات اتحادیه صنف ما با اتاق اصناف و دیگر ارگان های دولتی بسیار خوب است و می توانیم با تعامل مشکلات صنف حل وفصل نماییم.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان