موانع داخلی و خارجی صادرکنندگان نشاسته ایران

مدیرعامل شرکت صنایع نشاسته الوند با برشمردن موانع داخلی و خارجی صادرکنندگان نشاسته ایران گفت: مجموعه ما اولین تولیدده انواع نشاسته سیب زمینی در ایران و خاورمیانه است.

به گزارش اکونگار به نقل از فودنا؛ آثویا ابراهیم زاده، مدیرعامل شرکت صنایع نشاسته الوند با بیان اینکه شرکت صنایع نشاسته الوند دارنده بزرگترین خط تولید نشاسته گندم با ظرفیت جذب روزانه ۲۴۰ تن آرد گندم است؛ گفت: مجموعه ما اولین تولیدده انواع نشاسته سیب زمینی در ایران و خاورمیانه است.

او افزود: شرکت صنایع نشاسته الوند از جمله واحدهای نمونه تولیدی در استان همدان می باشد که موفق شده است در کنار دریافت استانداردهایی چون ایزو 9001 و ایزو 22000 ، HACCP ، گواهی حالل را نیز دریافت نماید.

مدیرعامل شرکت صنایع نشاسته الوند با اشاره به دستاوردهای صادراتی این شرکت عنوان داشت: هم اکنون محصولات مختلف شرکت صنایع نشاسته الوند به کشورهای ترکیه و روسیه و CIS ، عراق و حوزه خلیج فارس صادر می شوند که این صادرات در قالب قراردادهای بلند مدت با شرکای تجاری و شرکت های تولیدی صورت می گیرد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به چالش های پیش رو این شرکت اظهار داشت: انقباضی عمل کردن بانکها، چند نرخی بودن و دستوری بودن نرخ ارز و مشکلات مبادلات تجاری با سایر کشورها به خاطر تحریمها از جمله مهترین مشکلات و چالش های ما است.

مدیرعامل شرکت صنایع نشاسته الوند در ادامه گفت: به روز بودن تکنولوژی خط تولید نشاسته گندم شرکت صنایع نشاسته الوند، این امکان را به ما داده است که بتوانیم گلوتن با کیفیت و با درصد پروتئین بالا را تولید کنیم و همینطور نشاسته گندم نوع A با حداقل مقدار پروتئین، گلوکز اسیدی و آنزیمی با کیفیت بالا شفافیت بالا و محصولات خاص خوراک دام از جمله محصولات تولیدی این خط هستند که در این نمایشگاه معرفی می شوند. همینطور کدهای جدیدی از محصولات نشاسته مدیفاید با کاربری در صنایع مختلف از جمله سس، ماست، پنیر، سوسیس و کالباس و تولید انواع پاستیل و مربا و .... در این نمایشگاه ارائه خواهند شد.

او افزود: با توجه به نیاز شدید بازار ایران در شرایط فعلی به انواع نشاسته درصنایع مختلف به انواع نشاسته های تخصصی، شرکت صنایع نشاسته الوند در نظر دارد توسعه سبد محصولات خود را ادامه بدهد. هم اکنون صنایع نشاسته الوند موفق شده است طیف گسترده ای از نشاسته های تخصصی صنعت غذا شامل Number-E های 1401و 1404و 1420 و 1422 و 1412و 1414 را تولید کند و در حال نهایی سازی تحقیقات در خصوص کد محصولاتی مثل 1450 و 1442 است.

همچنین شرکت صنایع نشاسته الوند در حال توسعه محصولات خاص برای کاربردهای صنعت کاغذ، ساختمان و حفاری است. به طور همزمان، در خط تولید گندم نیز به زودی شاهد تولید مالتودکسترین خواهیم بود که کاربردهای گسترده ای در صنایع غذایی و دارویی خواهد داشت.

آثویا ابراهیم زاده در پایان به برنامه های توسعه ای شرکت صنایع نشاسته الوند اشاره کرد و گفت: در برنامه های آتی نیز به دنبال تولید محصولات مدیفاید ترکیبی خواهیم بود که از ترکیب خاصی از انواع مدیفیکیشن های شیمایی، فیزیکی و آنزیمی تولید خواهند شد که کاربردهای بسیار ویژه ای درصنایع مختلف خواهند داشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان