جزئیات عرضه سهام دولت در ۴ شرکت بازار سرمایه اعلام شد

سهام دولت در شرکت‌های فولادمبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت از سوی سازمان خصوصی‌‌‌سازی از طریق بازار سرمایه عرضه می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط‌عمومی سازمان خصوصی‌سازی؛ این سازمان در نظر دارد به‌استناد قانون اجرای سیاست‌‌‌های کلی اصل «۴۴» قانون اساسی، سهام مشمول واگذاری در شرکت‌های فولادمبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت را با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها» عرضه و واگذار کند.

این عرضه‌‌‌ها که مطابق مصوبه و موافقت جلسه یکم اسفند امسال هیات‌واگذاری انجام خواهد شد، در مجموع به ارزش کل پایه ۱۲۶‌ هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد که براساس آن سهام دولت به میزان ۲۲/۶‌ درصد در صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس یکی از آنهاست. قیمت پایه سهام این شرکت برای این واگذاری که بیشترین سهم را در بین چهار شرکت یادشده به خود اختصاص داده، ۲/۶۰‌ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است که ۲۵‌ درصد آن به‌صورت نقد و مابقی طی سه‌سال پرداخت خواهد شد.

همچنین میزان سهام قابل عرضه شرکت فولادمبارکه، ۲/۵‌ درصد با ارزش حدود ۸/۳۸‌ هزار میلیارد تومان است که شرایط پرداخت آن نیز ۳۰‌ درصد نقد و مابقی قابل پرداخت طی سه‌سال است. ضمن اینکه عرضه بلوک‌‌‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و فولادمبارکه از طریق بورس است که تاریخ عرضه آنها براساس اطلاعیه شرکت بورس تعیین خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان