کسب دانش تولید خودروی برقی در کشور توسط تام ایران خودرو

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو گفت: امروز موفق به دستیابی به دانش تولید خودروی برقی در کشور شدیم و با همکاری شرکت مپنا به دنبال تولید آن هستیم.

به گزارش اکونگار به نقل از قدس آنلاین؛ کیوان، وزیری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو امروز (چهارشنبه) در مراسم معرفی دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو در چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی افزود: این شرکت با سابقه ۲۷ ساله در راستای گسترش علم و دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو و دیگر صنایع گام برداشته است.

اشاره وزیری به اتمام طراحی خودروی تارا برقی از سوی این شرکت است که این خودرو در مرحله صحه‌گذاری است که تا پایان سال ۲۰ نمونه از آن و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ دستگاه از آن ارائه خواهد شد. همچنین راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نیز توسط مپنا در حال انجام است.

او اظهار داشت: در سال ۷۶ و همزمان با تاسیس این شرکت، توان داخلی‌سازی ۴۵ درصد تجهیزات و ۳۰ درصد خطوط تولید وجود داشت، اما امروز به‌جز خودروسازی که ۱۰۰ درصد تجهیزات، خطوط تولید و کارخانه را طراحی و تولید می‌کنیم، به‌طور متوسط۷۰ درصد داخلی‌سازی در حوزه غیرخودرویی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو، طراحی T-Box، NBCM و ICN که همگی جزو قطعات الکترونیکی پیشرفته خودرویی هستند را از جمله دستاوردهای شرکت تام در عرصه داخلی‌سازی در صنعت خودرو برشمرد که تا ۴۰ درصد کاهش ارزبری و به عبارتی ۹.۵ میلیون دلار در حداقل ظرفیت تولید به دنبال دارد.

او ادامه‌داد: همچنین در ماژول‌های تولید هوشمند نیز تا ۴۵ درصد کاهش ارزبری، یعنی ۳.۸ میلیون دلار در هر پکیج صرفه‌جویی حاصل شد.

وزیری، سایر پروژه‌های دانش‌بنیان در حال اجرای این شرکت را شامل NBCM (ماژول مغز بدنه خودرو)، نمایشگر جلو آمپر دیجیتال، رادار، خودروی برقی، ماژول کنترل موتور (ECU)، پلتفرم برق و الکترونیک و باد لاستیک خودرو (TPMS) عنوان کرد

او گفت: تام ایران خودرو، شرکتی در سطح بین‌المللی است که در زمینه مهندسی و اجرای طرح های صنعتی و عمرانی فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو خاطرنشان‌کرد: از بدو تاسیس، این شرکت با تکیه بر دانش سرمایه های انسانی خود و انتقال فناوری های نوین و به‌کارگیری آن توانسته است رشد قابل ملاحظه ای در مهندسی و اجرای پروژه های به صورت EPC در حوزه های مختلف خودروسازی، اتوماسیون صنعتی، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و زیرساخت، نیرو و تاسیسات و صنایع معدنی کسب کند.

او بیان‌داشت: سطوح ارائه خدمات در این شرکت شامل ارائه راهکار جامع، توسعه خطوط تولید، ارائه خدمات مهندسی تخصصی و تعمیر و نگهداری است و از دیگر خدمات آن می‌توان به نوسازی صنایع، ایجاد خطوط پیشرفته تولید، هوشمندسازی، اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: بیش از ۵۲۷ نفر نیروی انسانی خبره در دفتر مرکزی و ۲ هزار و ۴۸۳ نفر در هلدینگ تام مشغول به فعالیتند که ۳۲ درصد نیروهای نخبه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و ۵۰ درصد را نیروهای لیسانس تشکیل می‌دهند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان