نهمین دوره همایش جایزه ملی مدیریت انرژی برگزار می‌شود

نهمین دوره همایش جایزه ملی مدیریت انرژی با حضور مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، علیرضا قاسمی، دبیر اجرایی همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، گفت: این جایزه به‌منظور اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف با هدف اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی، ایجاد زمینه‌هایی برای ارتقای توانمندی و توسعه مدیریت و کمک به هم‌افزایی دانش و تجربه سازمان‌ها در زمینه مدیریت انرژی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کمک به شرکت‌هایی که قصد دارند مسیر خود را با رویکردی داوطلبانه و التزام عملی به مسئولیت‌ اجتماعی در سطحی بالاتر از حداقل‌های استاندارد ادامه دهند از دیگر اهداف برگزاری همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی به شمار می‌آید.

دبیر اجرایی همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی بیان کرد: سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۹۴ با جلب همکاری و همراهی اصلی‌ترین نهادهای قانون‌گذار و ناظر در زمینه انرژی شامل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و سازمان ملی استاندارد ایران، نظام «جایزه ملی مدیریت انرژی» را پایه‌گذاری کرده است که با گذشت ۹ دوره از برگزاری «جایزه ملی مدیریت انرژی»، اکنون این جایزه جایگاه بسیار مناسب و مقبولی میان سازمان‌های ایرانی دارد و «دبیرخانه جایزه ملی مدیریت انرژی» به‌عنوان اصلی‌ترین مرجع برای ارزیابی عملکرد مدیریت انرژی در کشور شناخته می‌شود.

جایزه ملی مدیریت انرژی در چهار بخش اصلی شامل صنایع و فرایندهای انرژی‌بر، محصولات و تجهیزات انرژی‌بر، ساختمان‌های غیرمسکونی اداری و پروژه‌های صرفه‌جویی انرژی، به شرکت‌های متقاضی اعطا می‌شود.

براساس الگوی تدوین‌شده برای ارزیابی، در این جایزه موارد سیستمی و مدیریتی با درنظرگرفتن شاخص‌های مصرف و نتایج حاصل از فرایندها، همچنین اقدام‌ها در مسیر بهبود، به‌صورتی متوازن بررسی می‌شود.

این الگو از سویی به استانداردهای معیار مصرف، قانون و تعهد شرکت‌ها به رعایت مفاد آن توجه کرده است و از سوی دیگر وضع گذشته و حال و بهبودهای انجام‌شده را درباره مقدار مصرف انرژی مدنظر قرار می‌دهد. همچنین، نگاهی عمیق به رعایت اصول سیستمی و مدیریت داشته و این سه وجه را در کنار یکدیگر قرار داده است.

بررسی‌ها و ارزیابی‌های این جایزه افزون بر فعالیت‌هایی که کارگروه علمی و کارگروه راهبری دراین‌باره انجام می‌دهد، از سوی ارزیابان متخصص، مجرب و آموزش‌دیده‌ در قالب گروه‌های دو یا سه نفره، در بازه زمانی سه‌ماهه انجام شده است.

همایش «نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی» روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت، با حضور مسئولان، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی برگزار می‌شود.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان