گام بلند «کسرا» به سوی بورس کالا

مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان گفت: امیدوار هستیم شاهد تولید باکیفیت محصول جدید دانش بنیان "تبولارآلومینا" که ۱۰۰ درصد وارداتی است، در کشور باشیم. این محصول ماده اولیه صنایع نسوز و دیرگداز داخل کشور است.

به گزارش اکونگار به نقل از بورس نیوز؛ علیرضا مهرآبادی، مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان درباره این شرکت گفت: هلدینگ دانش بنیان سرامیک‌های صنعتی اردکان با نماد معاملاتی "کسرا" به عنوان یک شرکت پذیرفته شده در تابلوی اصلی بازار اول بورس در حوزه تولید انواع سرامیک‌های مهندسی و پیشرفته به عنوان یک شرکت پیشتاز با سابقه ۲۸ سال مشغول فعالیت است.

او افزود: با اجرای طرح‌های موفقی که در حدود سه دهه شاهد بودیم، امروز به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی صنایع مادر کشور مانند نفت، گاز و پتروشیمی، معادن، فلزات و فولاد، کاشی و سرامیک، رنگ، لعاب، سیمان و طیف وسیعی از صنایع کشور مشغول خدمت رسانی است.

مهرآبادی با اشاره به شرکت‌های زیرمجموعه "کسرا" ادامه داد: این شرکت مشتمل بر ۴ شرکت است. شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان به عنوان شرکت اصلی در شهرک صنعتی اردکان واقع شده است. این شرکت در سال جاری موفق به کسب رتبه اعتباری A+ با چشم انداز پایدار شده که با مسیر تامین مالی، تولید محصولات جدید دانش بنیان متفاوت را تجربه می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان ادامه داد: در این راستا ضمن انعقاد تفاهمنامه مشترک همکاری جهت تولید کاتالیست‌های جدید سوپرکلاوس و کاتالیست‌های ZNO داخل کشور، اخیرا مذاکراتی را در حوزه تولید مورکلارسیو مصرفی شرکت ملی گاز ایران انجام داده است. امیدوار هستیم در شرکت اصلی در سال جاری شاهد تولید صنعتی کاتالیست‌های صنعتی DIR و فروش وسیع این محصول نیز باشیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه شرکت‌های فرعی این هلدینگ می‌توان به شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا که در شهرک صنعتی محمودآباد قم واقع شده اشاره کرد. این شرکت با اجرای طرح توسعه‌ای خود، ظرفیت اسمی ۱۵ هزار تنی به ظرفیت ۵۰ هزار تن خواهد رسید. پیشرفت فیزیکی پروژه از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است. امیدوار هستیم شاهد تولید باکیفیت محصول جدید دانش بنیان "تبولارآلومینا" که ۱۰۰ درصد وارداتی است، در کشور باشیم. این محصول ماده اولیه صنایع نسوز و دیرگداز داخل کشور است.

مدیرعامل "کسرا" در این باره بیان کرد: شرکت آلومینیوم پارس اکسید جزو تعهدات هیات مدیره گذشته بوده و در گزارشات تفضیلی افشا شده بود، پیگیری لازم جهت پذیرش شرکت در بازار سرمایه را انجام دادیم که در زمان مقتضی و روند فرایند و حصول نتیجه اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

مهرآبادی همچنین توضیح داد: شرکت دیباسرام نوین نیز انواع گلوله‌های سیلیسی و توزیعی را جهت مصرف صنعت پتروشیمی تولید می‌کند. امیدوار هستیم شاهد تولید مستمر و پایدار باشیم. همچنین، افزایش نرخ خوبی را درباره محصولات مرتبط با این حوزه در سال گذشته شاهد بودیم.

او خاطرنشان کرد: در شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا به عنوان شرکت معدنی زیرمجموعه شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان امیدوار هستیم با تلاش‌های صورت گرفته ضمن پوشش زیان انباشته شرکت در سال جاری به سودآوری برسیم و به عنوان یک بازوی قابل اتکا درحوزه هلدینگ بتوانیم روی این شرکت حساب کنیم.

مهرآبادی با اشاره به صادرات این شرکت افزود: مذاکراتی در حوزه ورود به بازار‌های صادراتی صورت گرفته و امیدواریم اخبار خوبی را در آینده به سهامداران برسانیم. قرارداد‌های مهمی نیز با شرکت‌های بزرگ مانند ذوب آهن اصفهان منعقد شده است.

او ادامه داد: مجموعه اهداف کلی هیات مدیره هلدینگ استفاده از ظرفیت‌های حداکثری تامین مالی بازار سرمایه و بازار پول جهت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و محقق کردن پروژه‌های جدید است. این شرکت به عنوان متولی اصلی سرامیک‌های مهندسی و پیشرفته داخل کشور زنجیره تولیدات سرامیک‌های صنعتی را با انواع روش‌های تامین مالی و سرمایه گذاری در این حوزه با رویکرد تولید محصول باکیفیت، قابل اتکا و مورد تایید آزمایشگاه معتبر بین المللی را در دستور کار دارد.

مهرآبادی تصریح کرد: برای ارتقای شفافیت اقدام جدی هیات مدیره برای فروش محصولات شرکت اصلی و فرعی از مجرای بورس کالا در دست اقدام است. امیدوار هستیم با رویکرد مثبت و حمایت‌های مسئولان ذیربط با سرعت بخشیدن به این طرح‌ها و مسیر‌های تحقق تامین مالی شاهد اتفاقات خوبی در آینده نزدیک باشیم.

مدیرعامل هلدینگ سرامیک‌های صنعتی اردکان گفت: در شرایط خاص اقتصادی فعلی و موانع ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب که تامین مالی طرح‌های مختلف در کشور با چالش‌های متعدد همراه است، از حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دهقانی فیروز آبادی و ریاست هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی جناب آقای خیاطیان با ابداع و استفاده از ابزار‌های نوین تامین مالی با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار و شبکه بانکی کشور تشکر می‌کنم. امروزه صندوق شکوفایی نوآوری پشتوانه موثر شرکت‌های دانش بنیان در توسعه و خو‌داتکایی روزافزون ملی و تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در "رشد تولید و مهار تورم " است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان