دوری شرکت‌های ساختمانی از طراحان داخلی

رییس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح و ناظر ساختمان استان تهران، اعلام کرد که اغلب مصالح درجه یک داخلی از کیفیت بالایی برخورداربوده و قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارند.

به گزارش اکونگار به نقل از چابک آنلاین؛ مهیار فرنیا، رییس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح و ناظر ساختمان استان تهران گفت: تجربه ثابت کرده که استفاده از متخصصان طراح داخلی، کیفیت ساختمان ها را افزایش داده و همچنین تمایل خریداران مسکن برای این ساختمان ها بیشتر شده است.

او ادامه داد: که برخی از شرکت های ساخت وساز همچنان به روش سنتی عمل می کنند و رغبتی به استفاده از طراحان داخلی ساختمان ندارند.

به گفته فرنیا، متاسفانه در سال های گذشته، یک روند اشتباه در صنعت  ساختمان شکل گرفته و بیشتر مهندسان و شرکت های ساخت و ساز را به سمتی هدایت کرده که وجود طراحان داخلی از ابتدا وانتهای شروع پروژه های ساختمانی، لازم و ضروری نیست زیرا از نظر آنها، استفاده از طراحان داخلی باعث هزینه بیهوده می شود.

رییس انجمن صنفی مهندسان مشاور طراح و ناظر ساختمان استان تهران تصریح کرد: با گذشت زمان، تجربه ثابت کرده  که استفاده از متخصصان طراح داخلی، کیفیت ساختمان ها را افزایش داده و همچنین تمایل خریداران مسکن برای این دست ساختمان ها بیشتر شده است.

به اعتقاد او، اغلب متخصصین و مهندسان در حوزه طراحی داخلی، از دانش و سواد کافی بهره مند هستند، بنابراین  لازم است تا در صنعت ساختمان سازی به آنها بهای بیشتری  داده شود تا الگوهای جهانی ساخت و ساز در کشور طراحی وعملی و شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان