فعالیت ۹ شرکت متخلف در زمینه امداد خودرو / وزارت صمت و پلیس راهور حامی متخلفان هستند؟

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران گفت: اتحادیه برای جرثقیل‌ها برچسب‌هایی جهت شناسایی تهیه کرده است که هیچ ارگانی اجازه این کار را ندارد اما وزارت صمت و پلیس راهور با صدور جواز و کارت ویزیت در این کار اختلال ایجاد می‌کنند.

به گزارش اکونگار به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران گفت: این اتحادیه در سال 1321 تاسیس شده و از قدیمی‌ترین اتحادیه‌ها به شمار می‌رود. متاسفانه در این صنف مشکلات زیادی وجود دارد. اصلی ترین آن مشکلات مربوط به امداد خودرو و یدک کش‌های خودرو است. چرا که امداد خودروهای غیرمجاز که از سوی اتحادیه مجوزی دریافت نکرده‌اند، تعمیرات و جابجایی خودروها را اصولی انجام نمی‌دهند و با سودجویی و اغفال مشتریان، درآمدهای کثیف به دست می‌آورند. بنابراین اتحادیه را دچار مشکلات فراوانی کرده‌اند.

مواجهه با حدود 600 شکایت

وی ادامه داد: در حال حاضر۶۰۰ پرونده تخلف در تعزیرات در حال بررسی است و متاسفانه برخی از سازمان‌ها از این متخلفان حمایت می‌کنند. اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو برای دفاع و صیانت از این صنف و حل مشکلات آنها اقدام به شکایت کرده است که برخی نهادها از جمله هیأت عالی نظارت و معاون وزیر از اتحادیه حمایت کرده‌اند. اما وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین پلیس راهور در کار ما مانع تراشی می‌کنند. با این حال مراجع قضایی هم در اثبات این امر رای داده اند و به زودی رای نهایی صادر خواهد شد. پرسش اصلی ما از مسئولین این است که چرا کسی حق ما را به رسمیت نمی‌شناسد و از تخلفات به‌ نام اتحادیه جلوگیری نمی‌کنند؟

9 شرکت متخلف در زمینه امداد خودرو

برازنده افزود: زمانی که اتومبیلی دچار مشکل شده و متوقف می‌شود، امداد خودرو و یدک کش‌هایی که مجوز رسمی ندارند، ادعا می‌کنند در صورت خرابی خودرو، آنها را با هزینه کم و کیفیت بالا تعمیر می‌کنیم اما بعد از اغفال مشتریان هزینه ۵۰ الی۱۰۰ میلیونی از آنها مطالبه می‌کنند. در حال حاضر حدود 9 شرکت در این زمینه به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند.

درخواست اتحادیه از شهروندان جهت گزارش تخلفات

رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو تهران خاطر نشان کرد: درخواست ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده تخلفات با واحد شکایات اتحادیه به شماره 021_88433323 تماس گرفته و در برخورد با متخلفین ما را حمایت کنند. اتحادیه در حال حاضر پاسخگوی تماس‌ها است و در چهار سال اخیر به 1400 پرونده رسیدگی کرده است.

برچسب شناسایی جرثقیل‌های اتحادیه

برازنده در پایان افزود: اتحادیه برای جرثقیل‌ها برچسب‌هایی جهت شناسایی تهیه کرده است که هیچ ارگانی اجازه این کار را ندارد اما وزارت صمت و پلیس راهور با صدور جواز و کارت ویزیت در این کار اختلال ایجاد می‌کنند. پلیس راهور نباید به گونه‌ای عمل کند که این تصور ایجاد شود که یکی از حامیان متخلفان است. متاسفانه پلیس راهور خودروهای اتحادیه را توقیف می‌کند که این تخلف از جانب مراجع قضایی نیز محرز شده و در حال پیگیری است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان