«اکونگار» گزارش می‌دهد

تمرکز شرکت‌ها بر تولید خودروهای برقی / اتوبوس‌های برقی به داد تهران می‌رسند؟ +فیلم

یک شرکت فعال در زمینه راه‌اندازی خط تولید و تولید انواع خودرو با تکنولوژی جدید از ورود اتوبوس‌های برقی به تهران خبر داد.

به گزارش اکونگار، دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شد. نمایشگاه تحول صنعت خودرو یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های حوزه خودرو است که امسال برای دومین دفعه با حضور بزرگان این صنعت شده است.

موضوع مشهود در این نمایشگاه ظهور و حضور خودروهای برقی در عرصه خودروسازی بود. سعید حسین زاده، کارشناس ارشد فنی شرکت عماد خودرو خلیج فارس مجموعه فعال در زمینه راه‌اندازی خط تولید و تولید انواع خودرو با تکنولوژی جدید در حاشیه این نمایشگاه به «اکونگار» گفت: اتوبوس‌های برقی قرار است به سیستم شهری تهران اضافه شود. اتوبوس‌هایی که قرار است ضمن کمک به حمل و نقل شهری در کاهش آلودگی هوا هم موثر باشد.

ویدیو زیر بخشی از صحبت‌های وی در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو است.

 

 

به گزارش اکونگار، بر اساس اعلام رسمی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی به طور متوسط پیمایش یک خودرو در طول سال حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که هزینه مصرف بنزین آن بر اساس قیمت فوب خلیج فارس در سال ۶۰ میلیون تومان می‌شود.

از این رقم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن توسط مصرف کننده پرداخت می‌شود و بقیه هزینه را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

در مورد خودروی برقی با همین پیمایش و در صورتی که هر خودرو برقی در هر کیلومتر ۲۰۰ وات برق مصرف کنند بر اساس تعرفه برق خانگی سالانه هزینه آن ۱۵ میلیون تومان می‌شود که از این مبلغ ۴ و نیم میلیون تومان باید توسط مصرف کننده پرداخت شود و بقیه یارانه را دولت می‌پردازد. ‌

 

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار