اظهار بی‌اطلاعی وزیر صمت از تأیید احتکار خودروسازان توسط سازمان تعزیرات +فیلم

وزیر صمت درباره تایید احتکار خودرو توسط خودروسازان از سوی سازمان تعزیرات اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش اکونگار روز گذشته عباس علی آبادی احتکار خودرو از سوی خودروسازان را تکذیب کرده بود. 

از سوی دیگر رئیس سازمان تعزیرات حکومتی عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان و احتکار آن را غیر قانونی دانسته است. این مساله را همه می دانند. عدم عرضه خودرو تخلف است.

بازدید گشت‌های تعزیرات از پارکینگ‌های خودروسازان نشان داد موضوع امتناع از عرضه خودروهای تولیدشده و آماده به بازار، واقعیت دارد، البته خودروسازان برای عدم عرضه هر محصول، بهانه‌های خاصی را مطرح می‌کردند؛ مثلاً درباره عدم عرضه برخی محصولات می‌گفتند استاندارد مجوز نداده است، که از سازمان استاندارد پیگیری کردیم و مشخص شد این بهانه خودروسازان، نادرست بوده است.

به گزارش فارس، عباس علی آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تأیید احتکار خودرو توسط خودروسازان از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در جریان این موضوع نیستم و نمی‌دانم که سازمان تعزیرات حکومتی چه چیزی را تأیید کرده است، اما اگر احتکاری را تأیید کرده باشد قاعدتاً باید با آن برخورد قضایی کند.

وزیر صمت افزود: اما آن چیزی که مسلم است این است که ما روزانه عدد قابل توجهی خودرو تولید می‌کنیم. یعنی فقط دو خودروساز بزرگ روزانه حدود ۴۳۰۰ خودرو تولید می‌کنند لذا تولید یک هفته این خودروسازان عدد بزرگی می‌شود.

ویدیو زیر بخشی از صحبت های وزیر صمت درباره وزیر صمت است. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار