کاهش ۲۳.۲ درصدی شاخص فروش خودروسازان

شاخص فروش خودرو و قطعات در شهریور امسال نسبت به شهریور پارسال کاهش ۲۳.۲ درصدی را ثبت کرده و در عین حال نسبت به ماه قبل (مرداد) افزایش ۴۳.۳ درصدی داشته است.

به گزارش اکونگار به نقل از تسنیم، مرکز پژوهش‌های مجلس در جدیدترین گزارش خود که به پایش بخش صنعت و معدن در شهریور ماه امسال پرداخته اعلام کرده است: در شهریورماه سال 1402، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 3.8 و 10.6 درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب افزایش 5 و8.1 درصدی داشته‌اند.

در شهریورماه سال 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش 14.5 و 23.2 درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش 7.2 و 43.3 درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت شیمیایی بجز دارو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش 7 درصدی و شاخص فروش کاهش 24.1 درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش3.9 و 9.1 درصدی داشته است.

در این بازده زمانی از بین ١٥ رشته فعالیت صنعتی بورسی ٦ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و٩ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است . رشته فعالیتهای سیمان تجهیزات برقی و دارو بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیتهای چوب و کاغذ محصولات فلزی بجز ماشین آلات و تجهیزات و خودرو و قطعات «بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده اند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ١٥ رشته فعالیت صنعتی بورسی ٦ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و 9 رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند. رشته فعالیتهای دارو ، تجهیزات برقی و کاشی و سرامیک «بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیتهای »چوب و کاغذ ، شیمیایی بجز دارو و خودرو و قطعات «بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده‌اند.

 

برای اطلاع از جزئیات این گزارش به این لینک مراجعه کنید.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان