قیمت باورنکردنی پژو ۲۰۶ ده سال قبل

در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ قیمت خودروی ۲۰۶ تیپ۲ صفر در نمایندگی‌های ایران خودرو ۲۹ میلیون تومان بود.

به گزارش اکونگار، پس از گذشت ده سال و عملکرد دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خودرو از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای‌ تبدیل شد و افزایش میزان تقاضا و تورم عمومی کشور و کاهش ارزش پول ملی قیمت خودرو را نجومی کرد. 

در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به قیمت ۲۹ میلیون تومان توسط نمایندگی‌های ایران خودرو تحویل مشتریان می‌شد. این درحالی است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ کارنکرده محصول ۱۴۰۱ حدود ۴۷۰میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. 

با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که در ده سال اخیر باتوجه به عملکرد دو دولت حسن روحانی و یک دولت ابراهیم رییسی پژو ۲۰۶ تیپ دو حدود ۱۶ برابر گران شده است. 

با وجود اینکه قیمت خودرو در بازار آزاد به‌تازگی کمی کاهشی شده است. در مورد علت و چرایی این پدیده اظهارنظرهای مختلفی شده است؛ از ثبات نرخ ارز گرفته تا قیمت‌گذاری دستوری دولت. در این میان باید گفت که دلایلی مثل کمبود عرضه خودرو در بازار و انتظارات تورمی جامعه ناشی از چشم انداز رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، می‌تواند علت افزایش قیمت خودرو در آینده باشد. 

در حال حاضر بازار خودرو در یک رکود نسبی به سر می‌برد که فروشندگان در انتظار خیزش قیمت‌ها و خریداران به دنبال کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند. 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان