زیان ناخالص ۴ هزار و ۸۶۶ میلیاردی ایران خودرو

هزینه‌های مختلف و بهای تمام شده درآمدهای ایران خودرو تمامی ندارد واین موضوع منجر به شناسایی زیان ناخالص ۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومانی شده است.

به گزارش خبرنگار  اکونگار، باتوجه به اینکه شرکت‌ها یکی پس از دیگری اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 خود را در کدال منتشر می‌کنند، به سراغ شرکت ایران خودرو رفته و با ارائه و مقایسه فعالیت‌های این دوره با دوره‌های مشابه به بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی 3 ماهه منتهی به 31/3/1402 پرداخته‌ایم.

شرکت ایران خودرو در 3 ماهه نخست سال جاری توانست حدود 53 هزار و 561 میلیارد تومان از فروش انواع گروه مختلف خودرویی خود درآمد کسب کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است. پس از کسر هزینه بهای تمام شده درآمدها، زیان ناخالص 4 هزار و 866 میلیارد تومانی برای خودرو رقم خورد که افزایش شدید یک هزار و 791 درصدی را در فصل بهار گزارش می‌کند.

ایران خودرو در بهار سال جاری تنها توانست زیان عملیاتی 7 هزار و 532 میلیارد تومانی ثبت کند که در مقایسه با بهار سال قبل 634 درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های مالی و افزایش سایر درآمدهای سه ماهه نخست به زیان عملیاتی، زیان فصل بهار شرکت به دست آمد که بر این اساس ایران خودرو در پایان بهار بالغ بر 9 هزار و 130 میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود 368 درصد افزایش داشته است.

 

 

حاشیه سود ناخالص در این دوره منفی 9 درصد، حاشیه سود عملیاتی منفی 14 درصد و حاشیه سود خالص منفی 17 درصد است. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص ایران خودرو نسبت به سال مالی گذشته 12 درصد و حاشیه سود ناخالص نیز 8 درصد افزایش داشته‌اند. شرکت ایران خودرو در بهار سال جاری 230 ریال زیال خالص به ازای هر سهم ثبت کرد. زیان محقق شده هر سهم در بهار 1401 عدد 65 ریال بود که اکنون شاهد افزایش زیان 366  درصدی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان