چراغ سبز کمیسیون تلفیق به ورود خودروهای دست دوم

کمیسیون تلفیق به مساله واردات خودروهای دست دوم ورود کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران؛ واردات خودروهای دست دوم یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد. امروز کمیسیون تلفیق درباره واردات خودروهای دست دوم با حداکثر 5 سال کارکرد شور داشت و اعضای کمیسیون به اتفاق آرا این اجازه را به دولت دادند تا واردات خودروهای دست دوم را در دستورکار قرار دهد. آن طور که از اخبار بر می آید واردات سواری، کشنده، کامیون، ون، اوتبوس و مینی بوس به صورت دست دوم از سوی کمیسیون تلفیق صادر شد.

محمدرضا میرتاج الدینی بودجه 1402 در این ارتباط به اکو ایران گفت واردات خودروهای دست دوم با عمر 5 ساله می تواند در سال آینده عملیاتی شود. این عضو کمیسیون تلفیق گفت در واقع اعضای کمیسیون تلفیق به دولت این اختیار داده اند تا نسبت به واردات خودروهای دست دوم خودش تصمیم گیری کند.

بر اساس اظهارات میرتاج الدینی این اختیار بدون سقف تیراژ به دولت داده شده است. این به آن معناست که نمایندگان مجلس به دولت تکلیفی درباره تیراژ واردات خودروهای دست دوم نکرده اند.

البته در کنار این مصوبه کمیسیون تلفیق یک مصوبه خودرویی دیگر نیز داشتند. آن مصوبه درباره الزام به فروش خودروهای تولیدی داخل در بورس کالا بود. براساس این مصوبه از سال آینده باید تمام خودروهای تولید داخل از مسیر بورس کالا فروخته شوند. اما قیمت پایه برای عرضه در بورس کالا را اعضای شورای رقابت تعیین می کنند. این مصوبه به نوعی در مخالفت با دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار صادر شد. این دستورالعمل خودروسازان را به سمت استفاده از سامانه یکپارچه تخصیص خودرو سوق دهد.

میرتاج الدینی دراین ارتباط گفت این مساله به تبصره هفت الحاق شده است.

به نظر می رسد با تصویب این دو مصوبه کمیسیون تلفیق روز خودرویی را از سر گذرانده و تا حد زیادی دست دولت را برای مدیریت بازار خودرو به ذم خود باز گذاشته است. باید منتظر ماند دید این دو مصوبه در صحن علنی و پیچ شورای نگهبان چه سرانجامی خواهند داشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان