عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شد؟

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که معاون اول رئیس جمهور دستوری برای توقف عرضه خودرو در بورس نداده است و امروز هیچ جلسه‌ای درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا برگزار نشده است.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصاد۲۴؛ امروز خبری مبنی بر توقف عرضه خودرو‌های شاهین، دنا و پژو ۲۰۷ در بورس کالا منتشر شد و دقایقی پیش سخنگوی وزارت صمت در توییتر خبر تکذیب توقف عرضه خودرو را منتشر کرد.

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که معاون اول رئیس جمهور دستوری برای توقف عرضه خودرو در بورس نداده است و امروز هیچ جلسه‌ای درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا برگزار نشده است.

توییت سخنگوی وزارت صنعت معدن تجارت

جزئیات خبر منتشر شده درباره توقف خودرو در بورس کالا

امروز در منابع معتبر، خبری با موضوع توقف دنا، شاهین و پژو ۲۰۷ منتشر شد. در این خبر آمده بود:

بر اساس نامه معاون اول رئیس جمهور و شورای رقابت عرضه خودرو‌های دنا، شاهین و پژو ۲۰۷ در بورس کالا از فردا مجاز نیست.

معاون اول رئیس جمهور خواستار توقف عرضه دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا شد. این درحالی است که وزارت صمت بار‌ها اعلام کرده است که از عرضه خودرو‌های پرمصرف در بورس کالا استقبال و حمایت می‌کند تا سود حاصل از فروش خودرو در بورس بیشتر به جیب مردم و خودروسازان رود و دست دلالان کوتاه شود.

در این راستا شورای رقابت ۵ روز پیش در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد که عرضه خودرو‌های خانواده دنا پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نیست و باید زودتر متوقف شود. بر اساس اعلام بسیاری از منابع معتبر امروز ۸ بهمن ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خواستار توقف عرضه دنا، شاهین و پژو ۲۰۷ در بورس کالا شد؛ بنابراین از این به بعد پیرو نامه شورای رقابت و با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهور، عرضه خودرو‌های دنا، شاهین و ۲۰۷ در بورس کالا متوقف شد.

ظهر امروز شنبه هشتم بهمن ماه جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس شورای رقابت و وزرای صمت و اقتصاد در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و با دستور شفاهی معاون اول رئیس جمهور مقرر شد مطابق نامه شورای رقابت، عرضه ۲۰۷، تارا و شاهین در بورس کالا متوقف شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان